Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Valpar, skidor och Emil.

Av Jenny - 4 mars 2013 18:30

Jag hoppas verkligen att ni inte är mättade på valpbilder? För här kommer lite fler :) Idag är det bara bilder Kikkas valpar.


   Liten men naggande god.


   Kikka med sina små. Vissa väljer bättre ställen att sussa på, andra
väljer sämre ;)


Idag fyller Lottas valpar två veckor, hipp, hipp hurra. Jämfört med Kikkas valpar känns de verkligen enorma och har en snittvikt 1019g. Kikkas valpar, som idag har börjat öppna sina små blå, ligger på snittvikten på 716g


   Praktiskt att använda mammas lår som täcke.


Trots mina idoga försök att tömma jämtarna på energi (frågan är väl vems energi som töms) så envisas bägge två med att riva papper i valplådan. Kikka, den dumsnuten, roar sig dessutom med att svälja valda pappersbitar och med den naturliga påföljden, dålig mage. Nu har jag ledsnat på rivandet och den dåliga magen så jag har bytt ut pappret mot en bit korkmatta. Få se hur länge det tar innan den är i molekyler.


   Någon sover sin skönhetssömn.



-Slut på del 1, valp uppdateringen-
      


-Del 2, blandat- 


Jag har varit så arg idag, så arg att nästan tårarna kom, en bieffekt när jag blir på gräsligt dåligt humör. Varför?
Skrotade gymmet imorse till förmån för en ljuvlig skidtur i solen. Och här måste jag be om ursäkt för mitt dåliga ordförråd, jag måste svära. Fy fan vad jobbigt det var.


Vi talar alltså om skidturen från hell. Så dåligt glid framåt men väldigt bra glid bakåt, inte optimalt alltså.
Min gamla sträckning, i en av de ädlare delarna, som ganska nyligen blivit bra, gick upp igen.
Inga spår att åka i, bara trögt, trögt, tröööögt. Och i den relativt branta nedförsbacken var jag tvungen att staka för att komma någonstans, då förstår ni hur dåligt det gled.


En snabb blick på mobilens träningslogg styrkte mina misstankar, jag brukar gå raskare per kilometer än vad jag idag gjorde med skidorna på.


Stavgång med skidor, den nya träningsmetoden. *haha* Fattade ett beslut att ALDRIG åka skidor igen men nu har snälla svärfar varit och dragit ett riktigt spår åt mig, så imorgon blir det rendezvous i skidspåret.- May the glid framåt be with me-


Livet går vidare, det gör det alltid. Man tar sig vidare och ur händelser, lite tilltufsad och kanske en aning sargad men man tar sig vidare.
Det trodde jag inte idag för tre år sedan när jag fattade mitt livs svåraste och tuffaste beslut och lät Emil somna in. Emil, terriern med stort T.


   Emil


Jag skulle inte vilja ha en ny Emil. Han kunde ha varit typbeskrivningen för en riktig problemhund, av värsta sorten. Men resan vi gjorde tillsammans var makalös, hans framsteg var enorma och så otroligt mycket jag lärde mig under resans gång, jag bär på erfarenheter få förunnade.


     

Jag tänder fortfarande ljus för honom och runt min hals hänger ständigt en berlock med inskriptionen Min Emil. Det gör fortfarande ont, jag är ännu ledsen och mattehjärtat blir aldrig rikligt helt igen. Men så är livet och det går vidare.


  Älskad, saknad och aldrig glömd.


-Slut-

 
 
Malin

Malin

4 mars 2013 20:32

Härliga valpbilder - dom tröttnar vi aldrig på <3 Väntar med spänning på den kompletta valpnamnslistan (se hur många jag blir gudmor åt *fnissar*)

JÄVLA skidtur - skönt att svära ibland! Bilderna på Affe o valparna sååå goa!

Om ett par dagar har det gått 8 år sedan min älskade Lukas somnade i mitt knä på golvet för allra sista gången - han finns alltid med mig <3 Jag har ju mina hundar representerade i tattueringar, började den för några år sedan - utöver mina hundar jag har idag är givetvis Lukas med även om det blev i efterhand

Kramar från Syd

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Ia

4 mars 2013 21:31

Det är alltid kul att titta på dom fina bilder som du lägger ut på dom små!! Det är hemskt vad åren bara rullar fram.... Redan 3 år för DIN ÄLSKADE EMIL o 4 år blir det till sommaren för min ÄLSKADE FRIDA.Varje kväll innan jag släcker lampan säger jag God natt, matte älskar o saknar dig (Frida) Jag gråter fort. o det gör ont i mitt hjärta för jag saknar henne massor. Massor av kramar till dig från mig <3 <3 <3

 
Pirjo

Pirjo

5 mars 2013 12:17

Inte kan man ju lessna på att se så härliga bilder :) Angående skidturen från hell, se det som så att du fick ju lite extra träning :) Du är så duktig!

http://www.gransdalen.kennelsida.se

 
Ingen bild

Jenny

5 mars 2013 15:44

Malin
Var Lukas också terrier?

Ia
Det saknas en bit för alltid. Men nya individer nya egenskaper :) Tjorven och Affe kan aldrig jämföras med sina föregångare. De tillför istället något nytt och underbart.

Pirjo
Jo jag tänkte på det, som att "köra" cross trainern med extra motstånd. Jag har faktiskt träningsvärk i låren idag :)

Kram på er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards