Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Jösses, en uppdatering idag med!

Av Jenny - 17 mars 2013 18:30

Idag hade jag äntligen både tid och lust att ta tag i Affes träning, vilket betyder att vi både balanserat (på balansplattan) och kört hjärngympa.
De nya aktiverings leksakerna var kanon och kommer att kunna användas länge, länge innan de blir uttjatade.


Nya "slick"deon visade sig vara superduper bra och snudd på oumbärlig framöver. Så otroligt lätt att använda, inget gris och inget pillande. Ett klick -ett slick, helt enkelt. Ska införskaffa fler. "


   Affe balanserar.


   "Slick"deon. Ser precis ut som en riktig deodorant.


Slick"deon var även utmärkt när han stod och balanserade på plattan. Han har aldrig stått så länge som idag och tillslut blev han alldeles darrig i benen, duktig pojke.


   - Säg en färg då, matte!


   Röd sa hon, klurigt. Är det den här....


   Eller kanske den här......


   Jag tror det är denna...


   Hallå där! Har ingen talat om för dig att du måste
tvätta dig där nere? Snuskhummer!


   Detta eviga nos-tjäbbel. Först biter ena.


  Sedan biter andra.


   Ajjjjj, det gör ju ont ju. Och en stackare försöker sova.


Suck, äntligen får man lite lugn och ro.


Pirayorna har idag förvandlats till blodtörstiga hyenor då jag introducerade rå älgfärs. *yummi yummi* Ni ser själva på bilderna. Det började med ett någorlunda fint bordsskick, försämrades dock snabbt och slutade med att NÅGON kissade på uppläggningsfatet.
Köttfärsbilderna är på Lottas valpar, de övriga är Kikkas puppisar och så Affe-fisen då.


 

    


 

  


  
Min personliga favorit, en mörk och fin
liten kille.



 

    


 

    


   Den Bengaliska bergsgeten Kikka. Jag var INTE glad när jag fann
henne balanserandes på den smala kanten. Ett tappert men
misslyckat
rymningsförsök.


Min skidåkning håller på att gå åt pipsvängen. Det är så tungt och noll glid, dessutom funderar jag på var min kondition har tagit vägen och mina biceps med, för den delen.
Tog in skidorna och körde på något rengörningsmedel som enbart hade effekten att de istället blev bakhala. Egentligen är det vallningsfria skidor men nu ska jag prova dutta på lite "glid"


Jag åker i bästa Mora-Nisse stil, Mora-Nisse 118 år gammal, ungefär. Mötte under min färd idag en skoter. Skit också, då måste man ju försöka koppla på den "snygga" åkningen. Alltså, det ska ju se snyggt och lätt ut. Lite så där nonchalant ska man glida fram i spåret. Tror inte jag lyckades särskilt väl och sista unsen energi försvann definitivt. Så fort han passerat återgick jag till min krumma, hasande skidstil. Jag är glad att jag tog mig hem.


 

Det var allt för idag.

  

 
 
Ewa

Ewa

17 mars 2013 23:02

Alla dessa goa hundbilder - jag får inte nog!! :-D

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

18 mars 2013 11:16

Härligt - uppis igen *hoppar av glädje*


såg ju häftiga ut röd/gröna ""bröstliknande" tingesterna..
MEN vad är poängen? Att hunden ska välja, det fattar jag men vad "händer" när hunden gör rätt resp fel? Åsikterna går verkligen isär ang denna deo - vissa gillar den, andra inte alls. Jag har inte testat.. Ett varningens finger dock - hört att någon ivrig hund som fått tag i deon så hade själva kulan lossnat *farligt*

Valpbilderna är ju guld - gillar också dom mörka bäst, men en hane - hur troligt är det? Hur står läget i stay-go-matchen?

bilden på klättrade Mamma-hunden - GALET, hur sjutton har hon lyckats med det?

Håll i hatten - det är STORM

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Jenny

18 mars 2013 18:32

Ewa, vad bra för idag kom det ännu fler :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards