Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Tredje dagen gillt!

Av Jenny - 18 mars 2013 18:30

Undrar om skidor brinner bra? Nu lutar det i alla fall åt att det blir brasved av mina. Glidet jag duttade på, gjorde att det gled pyttelite bättre, inte nog alltså och jag blir så heligt förbannad när jag inte tar mig fram.
Dessutom blåste det kallt som s----n och på vissa ställen hade spåret försvunnit tillföljd av blåsandet och snön som yrt omkring.
Jag skall härmed bli en soffpotatis som enbart tittar på skidåkning på tv istället. Heja Petter Northug.


 

Affe var och besökte valparna idag, ett kärt återseende på alla håll och kanter. Han har uppfunnit en ny valplek och jag är inte helt hundra på vad den går ut på men valparna fann sig i det och jag börjar ana varifrån det där nostjäbblet kommer i från. "Någon" var och provtuggade små nosar lite här och där men bara försiktigt och valparna de sträckte tjänstvilligt fram sina små trynen.


   *tugga-tugga* Ser hemskt ut men roade tydligen valparna.



Varför sitter du här alldeles ensam? lilla vän. 



   Var inte ledsen, jag ska ta hand om dig.



   Och skydda dig från stora, stygga jämthundar.
Synd att Affe har värsta psykfallsblicken, hade
varit en fin bild annars.


Tillslut blev valparna trötta och la sig i de obligatoriska högarna, Affe var inte sämre han. Men hade svårt att komma ordentligt till ro. När valparna gav ifrån sig små pipljud var han ju tvungen att kolla så att de var ok. Nu har han dock varit helt utslagen de senaste timmarna och sussat sött i sin korg. Bättre än promenader och bättre än hjärngympa.


   Vem är det som tuggar på mitt öra?



   Är du den skyldige? Att du bara vågar...



   Vet du inte att jag kan bli en tokigterrier.



   Helt crazy bananas kan jag bli.



   Och jättefarlig för små valpar.



   Jag kanske till och med äter upp er.



   Fast först kan vi mysa lite.


 Och ta en tupplur. Trötta valpar och trött Affe.


      

Nedanstående bilder är på Kikkas valpar.


    

  


 

 
Vyssan lull.... 

 
Tror ni det var lätt att lyfta bort den lilla som somnat
i min famn :) Tillslut, när mina ben somnat var
jag illa tvungen. Hjärtlösa-Jenny.


Tänkte jag skulle få till lite singelbilder på valparna nu när de inte längre är lika som bär. Behöver dock assistans för att genomföra detta så ni får härda ut tills sambo är hemma igen.


  

 
 
Ingen bild

Jonna

18 mars 2013 21:12

Supersöta valpar och Affe ser ut att vara en så himla fin och snäll lekfarbror! :) Var har du köpt leksakerna i förra inlägget? Önskar att Nova också skulle gilla slick-deon, hon rynkade bara på nosen och ville inte ens komma nära.. :P

 
Ingen bild

Ia

18 mars 2013 22:04

Vilka härliga bilder på Affe o dom små. Man ser hur mycket dom tycker om varandra o alla njuter för fullt. <3 <3 <3

 
Ingen bild

Jenny

19 mars 2013 14:46

Jonna.
På Djurmagazinet i Luleå :) (Storheden) hittade jag aktiveringsprylarna.
Är hon lite kräsen minsann, lilla fröken Nova. Jag provade muta henne härom dagen när hon skällde ut mig och en av jämtarna, men icke. Hon struntade totalt i godiset :D

Ia, ja det är kärlek från alla håll och kanter :)Idag har han gosat med Kikkas valpar och det uppstod kärlek där med :D

 
Ingen bild

Jonna

20 mars 2013 00:51

Idag åt hon en bit bakplåtspapper som det hade varit köttfärs på så hon är ju inte superkräsen men kanske lite svårflörtad! ;) Haha fy vad pinsamt när mamma berättar om hur hon skäller ut folk till höger och vänster i Keräs! :D Då ska jag gå igenom katalogerna på jobbet och kolla om vi också kan beställa in leksakerna!

 
Ingen bild

Jenny

21 mars 2013 17:46

Jonna, Men egentligen är hon ju en duktig flicka, man ska ju inte ta emot godis av okända :)
Dog club är märket på aktiveringsprylen, om det underlättar sökandet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards