Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Två veckor utan min Fanny

Av Jenny - 21 mars 2013 16:00

Så har det gått två veckor sedan Fanny blev änglahund och jag tror nog att hon har det bra där hon är. 
Det finns ju en dikt som är tillägnad våra husdjur som inte längre finns ibland oss, Regnbågens bro (du hittar den längst ner). Jättefin tycker jag men nu hittade jag en som jag nästan tyckte ännu mer om. Den är visserligen på engelska men ta er gärna lite tid att läsa den.


   Den i särklass bästa bilden jag någonsin tagit råkar vara på just min Fanny.



They say memories are golden.
Well, maybe that is true.
I never wanted memories
I only wanted you.
  
A million times I needed you,
A million times I cried.
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
No one could ever fill.

If tears could build a stairway,
And heartache make a lane.
I'd walk the path to heaven,
And bring you home again.

Our family chain is broken,
And nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
The chain will link again.

Okänd förf.


    

 

 


Affe mår inte riktigt bra och jag själv är helt slut. Hela kroppen säger nu mer eller mindre ifrån. Tur att sambo blev klar tidigare på jobbet och befinner sig nu på hemmaplan, det underlättar massor.
Så lycklig jag blev imorse då det visade sig att sambo redan tagit jämtarna på deras morgonrunda medan jag var på gymmet *lycka*  Men det blev ju genast -6 km i protokollet och är det något jag har problem med så är det minus, OM det nu inte råkar röra sig om kilona på vågen *haha* Så jag beslöt mig för att se om jag "orkade" åka skidor. Gick inte så bra och nu har jag agerat urlakad trasa resten av dagen.


   En valp som också leker trasa.


 

 

I valplådorna blir jag regelrätt anfallen så fort jag anländer, misstänker att jag numera bland valparna går under namnet köttfärstanten. Hyraya, en korsningen mellan hyena och piraya är en klockren beskrivning av de små liven.


  

 

 
Vad gör du?


  
Vi fick besök av en superstöddig blåmes
som åt helt obehindrad fast
jag var så nära, blängde bara
lite surt på mig.


REGNBÅGENS BRO!


Någonstans finns en bro mellan himlen och vår jord.

På den här sidan finns en alldeles särskild

plats som kallas Regnbågens bro

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon här dör,

så kommer den till Regnbågens bro.

Där finns ängar och kullar för alla våra små vänner,

så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken och de har det varmt och skönt.

Alla djur som varit sjuka och gamla blir

återställda till hälsa och vigör,

de som varit skadade eller lemlästade blir friska och starka igen,

precis som vi minns dem i våra drömmar.

Alla djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak -

de saknar alla någon särskild som de varit tvungna att lämna kvar.

Alla springer och leker tillsammans,

men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva, kroppen börjar skälva.

Han springer plötsligt ifrån gruppen,

flyger över det gröna gräset, benen bär honom fortare och fortare.

Han har sett dig, och du och din älskade vän möts

till slut i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Du får överlyckliga pussar i hela ditt ansikte,

dina händer smeker på nytt det älskade huvudet

och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på

ditt djur som så länge varit frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.

Tillsammans vandrar ni sedan över Regnbågens bro…..

för att aldrig mer skiljas åt.


 

 
 
Ewa

Ewa

21 mars 2013 21:33

Jag saknar oxå Fanny med de fina ögonen och jag kände inte henne länge och inte mer än genom dina härliga foton. :-(

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

melitta

22 mars 2013 06:19

Fina dikter:) gillar den första... verkligen en som man tar till sig. Hoppas saker känns lättare för dig...

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards