Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Ingen nöd alls..

Av Jenny - 24 december 2014 17:15

Dag 17 i arbetsföljden, julafton och jag är uppriktigt glad att slippa vara social.

Så, det är första julen själv och det går ingen nöd alls på mig. Förstå hur njutningsfullt det är att slippa stressa på julafton, vilket jag fått göra så långt tillbaka jag kan minnas. Nu intog jag min julmat iklädd myskläder och med en skabbig men varm morgonrock ovanpå, eftersom det är så kallt (-24) 
Jag bryter så många seder och traditioner jag bara kan. Ha på "fulkläder" och äta julmaten redan klockan 12, fy på mig *hahaa* Dessutom har jag tagit en powernap på si så där tre timmar. Tror dock jag hade kunnat sova för natten, fick verkligen tvinga mig upp. Nu dricker jag dessutom en cider, big NO NO på julen.


   MIn älskade lilla Ruben. Mitt kärleksmonster.


   Sötaste lilla nissen.


 

Fast saker går inte riktigt min väg idag. Näsblod på morgonen *ogilla*
Fick inte upp hänglåsen på jobbet. De hade frusit *hata* Med hjälp av en marschall fick jag sakta men säkert upp låsen, ett efter ett. Tur ingen såg mig. Ganska snabbt anar jag att man larmat polisen när någon kufisk individ, 5,10 på julaftonsmorgonen, står med typ svetslåga under låsen till de stora grindarna som omhägnar butiken.
Till julmaten fick jag inte upp flaskan med min exklusiva julmust, jag unnat mig, hur jag än försökte. Det blev vatten till maten, snopet.


   Det finns något där.


 

Det här med att vara ensam på julen kan ju vara lite känsligt. Att bara omtanke kunde värma hjärtat så mycket visste jag inte. Kanske för att det kom från det minst oväntade håll och från en av de absolut "buffligaste" personer jag känner. Han var uppriktigt oroad. Så gulligt. 
Även en inbjudan jag fick idag värmde och gjorde mig glad. - Vi har absolut plats för en till och det vore bara trevligt om du kom. Jag tackade vänligt nej. Hade varit för nervös för att kunna äta och med tanke på mitt bordsskick och min förmåga till verbala grodor. Nä det hade slutat med katastrof.


  

 

 

Tyckte jag köpt lite julmat, tsss. Jag kommer att få äta julmat till midsommar *urk*

Min skinka blev faktiskt världsgod, saftig och fin och det bästa jag slipper dela med mig.
Apropå skinka. Snudd på skandal får man nog säga att det är när varenda julskinka var slut i butiken idag. Jag skämdes varje gång jag fick tala om detta för en sökande kund.


 

Kram och God jul

 
 
Malin

Malin

29 december 2014 20:01

Fina Ruben <3
Härliga tomtebilder i vitt Norrland,
tänka sig.. det är FAKTISKT lite VITT i Skåneland oxå ;)
en hel MASSOR med bilder på bloggen, strand & snö
Tack så mycket för det pysslade julkortet <3

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards