Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Spår och sök!

Av Jenny - 17 augusti 2010 20:02

Himmel vad trött jag är men i soffan ligger ett stycke terrier som är ännu tröttare. Vi har nämligen haft en efterlängtad träff i Nikkala med Sari och hennes colliekillar, det blev spår och sök.

Fanny fick ”premiär” söka saker i en ruta och jag måste säga att hon var riktigt duktig och ingen tvekan om att hon tyckte det var roligt. Hon hittade sakerna (en strumpa, vante och boll) och kom gladeligen fram och visade sina fynd. Rejält trött i mössan blev hon mot slutet. Detta ska jag definitivt träna vidare på.

Härligt att komma ut i spårskogen igen (nästan som gamla tider) nu gäller det bara att få fram ett eget spårekipage också. Ska prova Fanny nästa gång och se om jag kan få upp hennes motivation lite. Har hela tiden jämfört henne med spårterminatorn Emil och det är inte rättvis jämförelse eftersom spår i Emils tycke   var hela meningen med livet, förutom mat och springa lös då.


Affe har fått sitt första paket, en ”krya på sig” present från min vän Maria och hennes lilla familj. Rörd blev matte och superkul tyckte piraffen som omgående satte igång lek med sin nya sak, tusen tack   

  

 Piraffen med sin present


Utanför i Ica satt idag en hund, modell jätte, bunden, mitt på asfalten i gassande solsken, utan vatten. Den flåsade tungt och såg inte alls lycklig ut. Jag gick och hämtade en skål med vatten som jag tänkte servera den. Det gick inte så bra. Jag skulle just ställa ner skålen när den gav ifrån sig ett vrål och kastade sig fram mot mig, med påföljd att jag nästan drattade på rumpan och fick det mesta av vattnet på mig.

Vågade faktiskt inte göra ett nytt försök, den verkade inte vänligt sinnad. Kan bara hoppas att den inte fick sitta länge där i solen och tackar samtidigt min lyckliga stjärna att den inte nådde fram till mig. Ganska darrig i benen var jag när jag satte mig i bilen och körde hem.


God natt med er..

 
 
Majsan

Majsan

18 augusti 2010 19:38

Hej, vad roligt att läsa om Fanny oxå vad duktig hon är. Roligt att ni tyckte om presenten det var bara nåt litet kramis

http://lillalucas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

melitta

20 augusti 2010 09:37

Hejsan! kom den fram nu? Kul att ses igår:) kram

 
Ingen bild

Jenny

20 augusti 2010 16:13

Melitta, ja nu har den kommit fram =)Har massor av läsning framför mig :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards