Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Jenny - 2 juli 2010 10:18

Jag och Affen närvarade i onsdags på hundklubbens träningspass. Jag fick mig ett gott skratt då jag och en likasinnad (också med valp) diskuterade nyförvärv och ”ex” hundar. Det visade sig att hon studerade sin lilla krabat minutiöst efter krokiga, felställda ben. Medan jag i min tur nästan analyserar ihjäl Affen, på jakt efter lynnesstörningar och andra aggressiva problem. Har dock bättrat mig och tagit till mig det kloka vänner sagt mig, att detta är en helt egen liten Affe som säkerligen kommer ha sin egen uppsättning av olater och (förhoppningsvis) inte de som Emil hade.

Det är en diger kappsäck man bär med sig från hund till hund men det var skönt att höra att jag inte är ensam om att göra det.


Husse som skakat på huvudet åt mig är inte så dålig själv heller. Affe hade igår gjort en fyndighet ute, en riktig skatt som han absolut inte ville släppa ifrån sig. Husse tillkännagav att han bara väntade på att lill-Affen skulle morra när han tog bort det ifrån honom men icke det   


Det går rätt uselt med Affens ensam hemma träning. Gick ju bra tidigare men nu lever han rövare. Idag när jag och Fanny kom hem från morgonprommisen skällde han som en blådåre, det har han inte gjort tidigare. Igår när Peter var ute på gården 10-15 minuter hade han total demolerat en matta. Och jag har minsann läst på nätet att lämnar man en valp för tidigt ensam kan man få en otrygg varelse med separationsångest som sitter i resten av livet. Mamma Mia först söndrar jag hans ben och nu har jag gett honom separationsångest, vad är det för fel på mig?? Eller också ska man inte tro på allt man läser   


Min huvudvärk är envis och vill inte ge med sig  Kör kvällspass på Ica igen så jag hoppas den håller sig någorlunda på mattan. Vill helst inte ta migränmedicin innan arbetet, blir som en gammalt lik efteråt   


Ha en trevlig fredag..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards