Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Jenny - 20 juli 2010 18:46

Har massor att göra innan avresan till Stockholm på fredag och jobbar gör jag varenda eviga dag innan avfärd.

Affens oförmåga att vara ensam sätter käppar i hjulet och begränsar mig en aning i mina göromål.


Eftersom det är ett synnerligen fästingrikt område vi beger oss till och jag inte vill behandla honom med kemikalier för så kort tid, har jag bestämt mig för att prova något nytt, Shoo. En liten bricka som hänger i halsbandet och ska med hjälp av ett elektriskt fält (kroppens naturliga) fungera avvisande på insekter. Mumbo jumbo, jag vet men man har 30 dagars nöjd-kund garanti   


Idag var det dags att lämna Piraffen ensam hemma lite längre igen. Med två veckors rullande schema betyder det att det var 2 timmar och 30 minuter som gällde igen. Gick bättre idag fast han hade pinkat på sin filt, inget var dock sönder tuggat och han hade inte brutit sig ut.


Snacka om att man (jag) är uppe i varv. När jag kom till Ica idag, ca 1 minut före arbetspasset skulle påbörjas, undrade jag varför det var så otroligt fullt i mina fickor. Det visade sig att jag i stressen tryckt ner den trådlösa hemtelefonen i västfickan samt mobiltelefonen. Jag och mina kollegor fick oss ett gott skratt   


Över två timmar kvar till morden i Midsomer, tror faktiskt inte att jag kommer att orka hålla mig vaken så länge…


Go natt   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards