Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Goda minnen.

Av Jenny - 9 juli 2011 22:45

En ganska seg dag blev en underbart rolig kväll då vi tog med några av hundarna och åkte för att bada.


  

Affen simmar.


Sambo, svåger och två jämtar.


Det var ljuvligt skönt i vattnet och hade jag haft hjärna att ta med handduk och ombyte hade jag också kastat mig i vattnet.

Affen simmade omkring i vattnet som en liten krokodil och såg hysteriskt rolig ut. Jag fick mig ett gott skratt. Naturligtvis inmundigade han en helmassa vatten men han skötte sig bättre än jag trodde.


 

Lotta försöker dränka lill-Affe?


Nu har jag lämnat honom i hundgården en stund så han kan pinka av sig lite. Lös i magen blev han omgående, hoppas det är snabbt övergående. Anar att hela situationen för hans del kan ha varit lite stressande. Men oj vilken bra träning det blev både för knopp och kropp, precis vad rehab-Inger rekommenderade. Och det bästa, han hade roligt.


Hoppas innerligt att jag få med mig ”gänget” flera gånger under sommaren.

Affe lär ju sova sött nu, när han väl får komma in och det kanske är tur det för det har utlovats rejäl åska. Usch och fy.


  

Sommarens bästa bild?


 

Så mycket glass, så lite tid.


 

Mmmmm, vad gott det är.  


Nu väntar jag på årets premiärbad i utebastun och en kall cider därtill. Inte helt fel en sommarkväll som denna. Denna kväll stoppar jag definitivt i facket med goda minnen.


Ha det gott.


 
 
Ingen bild

Majsan

10 juli 2011 22:57

Helt underbart fina bilder :)
Ni är helt klart världens bästa matte o husse <3
Nu ska jag komma ihåg att skriva att jag tycker din presentations bild är jättefin :)
Kram Kram

 
Malin

Malin

11 juli 2011 09:18

*ASG* måste börja med att "skratta lite" åt att
Du kan inte hoppa i plurret för att du inte haft hjärna nog att ta med handduk, men du har hjärnan på och ska envist kuta med ditt dåliga knä..

Upprepar frågan från min blogg i veckan - snören på hundarna för att dom inte är simkunniga eller för att dom är rymningsbenägna? -*fnissar*
AJA baja Lotta att försöka dränka Affen.. Nackdelen med att "bada" hundarna - det är ett evigt pinkande ett par timmar efter - iallafall om man han en bado-manic som Fido som "hugger i vattnet" och typ får i sig 700 liter vatten..
Ville inte Fanny vara med o bada?

Glassbilderna ROCKS!! *love*

Kvällar/dagar/nätter i "goda minnen-facket" är ett måste, hoppas ni får många fler att lägga där!

*undrar* Har roman-mailet "kommit bort" eller är det inaktuellt?
Vill se röda vodoo-gubben ;o)

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Melitta

11 juli 2011 10:16

Gud såååå härliga bilder;) det måste hundarna ha tyckt var riktigt skönt med ett svalkande bad:)

Hihi... Så mycket glass och så lite tid:) Du e go du Jenny;)

Hoppas din cider smakade gott!
Många kramar på dig:)

 
Ingen bild

Jenny

12 juli 2011 09:48

Tack Majsan :)

Malin, Pinkparty är det definitivt, jösses vad man får springa ut med honom. Väldigt tacksam att jag inte bor på översta våningen i hyreshus ;)

Simmkunniga är de *hehe* men för att undvika olycka är de koppelförsedda. Det går nämligen en väg just ovanför "badet" och vill inte riskera att det blir hundköttfärs.

Fanny är lite av en Ferdinad, ligger hellre och luktar på sina blommor :)

Melitta. Jo nog var badet uppfriskade även för oss tvåbenta och cidern, jepps den slank ner, med lätthet ;)

Kram på er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards