Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Livstecken.

Av Jenny - 27 juli 2011 20:45

Tänkte jag skulle avlämna ett litet livstecken så ni vet att jag inte gått under jorden eller liknande.

Pappa har varit här sedan i onsdags (åkt hem igår) Det är gräsligt tomt och tiden gick alltför fort, som vanligt.


  

En av två sorters smörgåstårta


Vovvarna har haft hejdlöst roligt med sin ”moffa” och dessutom har de fixat lite nya (o)vanor däribland nya frukostrutiner, först en bit gurka, sedan en bit leverpastej och så avslutningsvis en bit ost. Dessvärre inga rutiner som matte kommer att hålla fast vid *hehe*


 

        Mina biskvier


Fanny har haft som morgontradition att hon ska in och väcka ”moffa” Efter det är avklarat ska hon leka med en boll som ska gömmas under en filt. Samma visa varje morgon och vilken besvikelse när lekfarbror redan klivit upp.


Brukar passa på att utnyttja pappas händighet när han är på besök och denna gång var inget undantag. Fast det som skilde sig var att han hade en ständig medhjälpare(? ) Affe. Pappa kröp omkring på alla fyra och uppe i sängen stod Affe beredd att ge en slick både här och där, så fort tillfälle gavs. Oblygt trampade sedan han omkring på ritningar och byggdelar. Kan man bli arg på honom? Svar nej.


 

  Lite agility hemma på gården.

   

Åska har det gjort, med buller och brak. Att Fanny är kolugn visste jag ju redan och att Affe inte heller bryr sig nämnvärt vet jag nu. Endast när det brakade till så hårt att fönstren skakade lyfte han lite på huvudet men somnade genast vidare, så himla skönt. Nu är det bara min egen rädsla som behöver bearbetas.smiley: Storm - keystrokes: :storm


 

Lycka är att springa lös. Visst syns det?

   

Jag är så glad att Affe äntligen är involverad i vardagen till 110% och först nu känns det faktiskt som att jag håller på att lära känna min hund på allvar och får se alla hans olika sidor.

Ett enda galler finns kvar i huset och det är till hallen, dvs. ytterdörren. Detta mest för att jag inte vill att han ska dyka direkt på eventuella besökare.


Nu när han kan delta fritt uppstår det ständigt nya situationer och påfund. En sak kan jag då säga, Affe är minsann en riktig ”hitte-på-hund” och mycket hyss blir det. Dessutom är han en fjäskkorv av stora mått. Men matte är du arg? Om jag gör så här blir du glad då? Hur arg kan man vara när någon stryker öronen bakåt, trycker huvudet under hakan och pussar en i örat.  Affe 1-0


  

       Piraffen.


Vi skippade onsdagsträningen på klubben idag och gick istället ett spår som husse lagt med en liggtid på ca 6 timmar. Störtskurar med regn under dagens lopp ökade upp svårighetsgraden ytterligare.


  

 Tråååkigt, hur länge måste jag sitta här.


Kan bara konstatera att sambo är en novis på att lägga spår (trots att han påstod motsatsen) suck. Han hade gjort allt man inte ska göra, dvs. lagt spåret längs upptrampad stig, snitslat i hundhöjd (frågade om det var för Affes skull han satt snitslarna) samt hängt upp spårslutet en bra bit upp i luften. Jag var allt annat än glad men Affen spårade på och hittade till slutet. För Fanny funkade det inte alls och någonstans i skogen ligger nu en ensam och övergiven pipissak.


Så där ja, då vet ni att vi lever.


  




 
 
Ingen bild

Majsan

28 juli 2011 00:32

Hej!
Härligt att höra från dig :)
Mumsig tårta o fika <3
Gonatten

 
Ingen bild

Melitta

28 juli 2011 08:52

Mohahahahaha.... vad jag kan se lilla piraffen start klar att slicka örat av någon:) Hihii...

Härliga bilder på gotti gotti;) Mumus..

Tiden går alltid för fort när man har det bra!! Synd att det inte är tvärtom..

Kram

 
Malin

Malin

28 juli 2011 11:11

Härligt att ni haft sköna dagar med moffa
både du & hundarna! Så himla glad för din
skull att Affe nu är delaktig i allt & alla!

Husse hade ju lagt spår - snitzlar till Affe
och spårslutet till dig ha ha ha
Varför lät du inte Affe testa Fanny's spår?
Han kanske kunde bärgat den övergivna pipisen..

Igår gick jag SEXTON spår.., idag blir det inga
spår minsann, ... men kanske imorgon! Todiloo!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Jenny

30 juli 2011 08:09

Majsan, God morgon ;) Hoppas det gick bra med hästarna =D

Melitta, Tänk vilken skillnad det är på Emil och Affe, Emil som låg i sitt soffhörn och morrade så fort pappa kom in i rummet. Tror inte ens jag hört Affe morra åt någon eller något än så länge.
Ps det närmar sig ;)

Malin, sexton spår, låter som en riktig drömdag i mina öron.

Ha en trevlig helg, allihopa.

 
Malin

Malin

30 juli 2011 19:49

Så som din "gubbe" far o flänger så kan väl
du göra en tripp till Skåne-land ;)

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards