Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Vem vill sätta dit mig?

Av Jenny - 24 juli 2012 20:45

What the f***k Är någon ute efter att sätta dit mig??? En fartkamera mitt längs byavägen. Måste erkänna att jag tar det snudd på personligt. Men lyckligtvis var jag varnad och höll laglig fart.

Stötte ihop med en kollega som också bor i byn - jag tänkte omedelbart på dig när jag såg kameran imorse sa han och jag kan inte förstå varför *vissel*

Förövrigt står kameran precis där farbror polisen stod för ett par år sedan och ville ta mitt körkort (fast åt motsatt riktning)


   Tji fick dom, Jenny körde lagligt.

Jag gillar lediga dagar utan måsten och andra tvång. Skippade återigen gymmet imorse och gav mig istället ut på morgonpromenad med Affe. Härligt.

Med sambo Peter som chaufför begav vi oss sedan i väg till svampstället låååångt borta. Med oss i bagaget hade vi Affen-Piraffen. Eftersom matte är en gammal och senil matte hade hon glömt att  ta med vatten åt den fyrfota vännen som hann stressa upp sig alldeles kopiöst. Mest beroende på att mamma ren med bebis ren envisades med att under någon kilometer springa 5 meter framför bilen. Tillslut fattade iallafall rendumskallen att vika av från vägen och sticka till skogs. Affe var vid detta laget så varm och så i gasen att husse stannade vid ett porlande dike och Affe fick välbehövligt kyla ner sig några grader. Några svampar såg vi inte tillstymmelse till.


   Ahhh, det är gött i solen


   Som gjort för en liten power nap


På vägen hem stannade vi till vid badstället och jag och Affe passade på att doppa oss. Husse nöjde sig med att titta på, vilken MES!

Fanny har också fått lite välbehövlig egentid med matte idag. Vi tränade inkallning, hennes favorit och lite godissök.


   Lill-strumpan Fanny


   Ropa då, matte.


   Sitt och sedan ligg, värst vad matte var krävande idag då.


      Nästan hemma fångade något hennes intresse (ovanligt)


   Visade sig vara Kurre ekorre, med lite god vilja ser man honom i ringen :)


I morgon inleds operation "jobbiga jobbveckan"  Ha det gott allihopa


Julafton om 5 månader, det ni.


 
 
Pbwirjo

Pbwirjo

25 juli 2012 09:57

Stackars Jenny som måste köra lagligt:)Jobbigt att börja efter semestern med sin tunga arbetsvecka:( Ses på jobbet senare, ska bli kul:)

http://www.gransdalen.kennelsida.se

 
Ingen bild

Majsan

25 juli 2012 18:20

Det är nog iaf inte AIK :arn som vill sätta dit dig ;)

 
Ingen bild

Jenny

25 juli 2012 18:46

Pirjo!
Förlåt att jag inte gav dig det mottagande du faktiskt förtjänar. Jag var där men ändå inte. Hur som helst så är det skönt att du är tillbaka och mycket roligt att se dig igen :)
känns som det är väldigt länge sedan sist ;)

Majsan! Nä, inte den "råttan" men det finns ju andra ;)

Kram på er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards