Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Ett dödsbud.

Av Jenny - 25 juli 2012 19:30

Äntligen, eller det låter ju egentligen förfärligt men jag står fast vid det.


Äntligen har lilla morfar fått somna in, en låga har slocknat, en stjärna har tänts och äntligen har han fått komma till stilla ro, äntligen.

Fast jag vetat, fast jag väntat är det ändå sorgligt, ledsamt och en liten aning svårt att förstå.


Har arbetat och fick under dagen möjlighet att meddela dödsbudet till två personer som jag vet höll av och brydde sig om morfar. Det kändes fint att personligen kunna få framföra det istället för att de skulle höra det ryktesvägen.


 

Två dödsfall i vår släkt under detta år, ett väntat och ett högst oväntat. I båda fallen fortsätter livet för oss andra, men lite tystare och lite tommare.


Var rädda om er själva och varandra

  


 
 
Ingen bild

mamma

26 juli 2012 11:49

Hej lilla hjärtat de du skrev om morfar var mycket vackert det är sorgligt men samtidigt skönt att morfar äntligen har fått somna in efter en lång tid av lidande nu har han fått frid och ro.Nu får vi vara starka tillsammans och gå vidare,Många stora kramar till dig från oss.

 
Ingen bild

melitta

27 juli 2012 09:44

Beklagar sorgen:( Men nu slipper din morfar ha ont.
Vädigt vacker skrivet av dig.

Kramar på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards