Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Herman lever

Av Jenny - 31 juli 2012 15:45

Ids någon fylla på min kaffemugg dvs sätta en kapsel i maskinen och trycka på knappen. Inte! Då får jag väl resa på rumpan och göra det själv då, era latmaskar.

Ah, det var bättre. Men att inta dagens första balja med java kl 15 är på tok försent för en inbiten koffeinist som jag. Usch, känner av skallebang och dessutom värker axeln. Var tvungen att putsa fönster igår och mer behövs inte.  


Vi har haft äckelväder i flera dagar nu, kvavt, klibbigt och en enorm luftfuktighet. Ogillar starkt och känner mig mest som ett gigantiskt flugpapper. Åskat har det också gjort men mest småmuller. Fanny bryr sig kvastskaft om åskan. Affe är inte helt bekväm med ljudet men blir inte hysterisk, bara ganska upprörd.


Ni har säkert hört talas om Herman, vänskapskakan som man ska mata och pyssla om medan han står 10 dagar på köksbänken och växer till sig. En gång har jag blivit tilldelad en Herman och en gång har jag startat honom från scratch. Vad jag fullkomligt missat, de föregående gångerna, är att Herman faktiskt var DÖD när jag blandade honom med de övriga ingredienserna, som skulle färdigställa honom till kaka. Stendöd till och med, för mina Hermanförlagor har aldrig bubblat, vilket de ska göra eftersom Herman är en surdeg.

Tittade bistert på det släta, obubblande innehållet i skålen, som stått sina 5 dagar på bänken, och övervägde att hälla ut sörjan. Men något kom i mellan. Och så nästa dag hade det plötsligt skett, Herman hade plötsligt börjat leva och jösses vad han bubblar. Igår fick han mat och nu ska han stå några dagar till och bara röras om lite lätt i. Hoppas, hoppas att han inte dör.

Kanske skulle återuppta det där med surdeg i matbrödet. Har ju inte slagit så väl ut tidigare men nu känner jag mig inspirerad och redo att pröva på nytt.


Minns ni mina tusen saker att göra. Nu är det väl typ bara 889 kvar.


Ha en fortsatt bra vecka.


Ps 1 augusti i morgon, vart tar dagarna vägen egentligen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards