Alla inlägg under juli 2012

Av Jenny - 15 juli 2012 16:45

Åh, vad jag INTE tycker om att få äta upp det jag just sagt att få det kastat tillbaka, likt en gigantisk kanonkula rakt i magen. Allt som är bra, gott och trevligt förvandlas plösligt till motsatsen och blir istället något mer eller mindre gräsligt. Fattar ni inte? Vänta, jag ska berätta.


Igår, efter en lång dag på jobbet tvingade jag med sambo på en svampspaningstur i skogen. Bihanget Affe var naturligtvis med. Jag sjöng lovsång över hur underbart det var att komma ut i skogen och riktigt känna hur energin och livsandarna återvände för varje andetag jag tog av den friska skogsluften. Påtalade även att Affe var bättre att hålla sig i närheten när sambo var med. Affe rusade glad i hågen fram och tillbaka och vi hamnade lite på efterkälken. På långt håll kunde vi sedan se hur han roade sig kungligt i en stor pöl mitt i vägen.


 


   Lycka är att finna en swimmingpöl mitt i skogen


   Vad jag gör? Nä, inget alls, skulle hoppa över men missbedömde avståndet något.

Fortsatte en bit och såg att Affe fick vind av något. Ingen idé att utmana sa jag, så vi vände. Dock tyckte inte bihanget Affe alls att det var läge att vända, så han drog som en oljad blixt och ignorerade TOTALT våra rop. Fy vad obehagligt det är och jag hinner tänka tusen tankar. Mest bekymrad var jag att han skulle sticka ut på den trafikerade vägen som låg alldeles för nära i mitt tycke. Sambo stegade iväg in i skogen och där på en av skogsvägarna kom Affe farande i full karriär med tungan dinglande och skitigare än en geggig gris. Han är här! ropade sambo och jag kunde andas ut.

Peter, min sambo hade iallafall förmågan att se det positiva eftersom han menade på att Affe faktiskt kom tillbaka. Visserligen, men i min värld ska återkomsten ske omgående när jag ropar, inte 30 minuter senare eller när lilla herren fått nog av vad det nu var han roade sig med. Utomhusdusch med kallvatten från slangen blev belöningen för de egna äventyren och därtill en oglad matte resten av kvällen.

Så var det med den underbara skogspromenaden. Huvudvärk och  illamående resten av kvällen blev belöningen. Affe var dock trött och nöjd.


   Och svampen då? Jepp, den är synnerligen på gång :)


Idag efter jobbet hade mitt bitska gått över och vi tog med oss tre hundar och åkte till badstället. Brrr, det blåste och var inte jättevarmt men solen lyste  iallafall med sin närvaro.


   Ventilationshålen på gammelbilen utan AC är en solklar favorit. Oj vad det sniffas.


   Affe testar nya leksaken


   Med beröm godkänt blev omdömet.


Affe tycks verkligen gilla det där med bad. Visst, plaska vatten i all ära men i det här fallet får han ju verkligen jobba. Hade med en ny vattenleksak som faktiskt var ännu bättre än floppen eller frisbeen kanske det heter. Nu kan han rutinen, matte kastar, jag simmar ut och hämtar prylen, simmar sedan tillbaka och upp på land, matte kastar osv. Han brydde sig inte ens om att jämten Lotta var med eller att fånga vågor. Jag är IMPONERAD.


   Tungt att simma i vågorna dessutom med floppen som bromskloss


   Matte HJÄLP, jag orkar inte, jag drunknar! Äh, ingen hjälp där att hämta, hon envisas ju bara med att fota.


Nämnde ju tre hundar och den tredje var ju såklart lilla fröken Fanny som också fick hänga med på ett hörn den här gången.


   Fanny med krampaktigt tag om floppen.


   Stackars mig som måste vara på golvet. Håll dig på mattan säger HON! Men jag vill UPP!


   Kanske det funkar om jag kopplar på mina sorgsna puppy eyes och ger intrycket av dränkt råtta.


Nu mina vänner ska jag gå ut och harva gräsmattan.

 

Av Jenny - 13 juli 2012 09:45

Och vips blev det 9 nya arbetsdagar i en följd, 7 kvar med dagens inräknat. Inte vidare kul men det  gick ju vägen sist. Dock ganska snopet eftersom jag i  god tid ansökt om ledighet imorgon lördag, då det är en stor hundutställning i Piteå som jag sett fram emot. Sambo ska ställa ut ena jämten och jag hade planerat att ha med mig Affe eftersom det är ett kolossalt bra träningstillfälle. Men det sket sig. Nå väl, vad är väl en hundutställning i Piteå....


Tror allvarligt att detta blir sista sommaren som jag jobbar i stället för att ha semester. Helvetet har öppnat sina portar och det råder fullt kaos. Försök ha en bra dag var en kunds avskedskommentar till mig. Eh, tack, jag ska försöka.  

Fortsatt synd om Icas första semestergäng, som snart har passerat sin tredje semestervecka. Inte mycket sol att hurra för, bara någon enstaka soldag här och där. Även idag är himlen grå och tung. Ett passande väder för fredag den 13.


Jag har lite smått börjat planera för min och hundarnas resa mot Stockholm. Tyvärr drar det iväg och blir betydligt senare avfärd än vad jag önskat. Men bättre sent än aldrig sägs det ju, så det får helt enkelt bli så.

Kanske Affe får träffa sin fina lilla kompis Wilma igen. Sist var han bara en valp men tycke uppstod omedelbart.


             

Blir inte långrandig idag eftersom jag känner mig lite bitter och inåtvänd. Introvert! *haha* Vore definitivt värd scones efter dagens arbetspass som inleds 10,45 och slutar 21,15 MEN de 4-8 brödfria veckorna har inte passerat än. Så på sin höjd har jag väl ett glas med verum hälsofil att se framemot. Fniss, ni märker vad körd i botten jag är.


Nä detta duger inte så nu kör vi:


HAPPY HAPPY FRIDAY!!!

anti sadness smiley


Av Jenny - 9 juli 2012 21:15

Tamtamdiddelidoo.


   Min lunch, en sallad innehållandes en massa gottigheter.


Sommaren och värmen har ju anlänt och jag är redan less. Det är varmt och svettigt. Det kryllar av en massa bevingade kryp och naturligtvis de förhatliga snakarna (ormar) Såg en imorse när jag tog en hurtig morgonpromenad med Affe. Där låg den, vid sidan av vägen, redo att sätta sina sylvassa gifttänder i ett oskyldigt oanande offer. Men tji fick den. Jag har ögon som en hök, så här års och hann fiska in Affe som befann sig i kollisionskurs. Nackdelen är att allt ser ut som potentiella ormar och nio av tio gånger så är det ju faktiskt bara en pinne.


   Sädesärla på besök.


Affe drar fortfarande i kopplet MEN betydligt mindre och idag gick han långa stunder väldigt, väldigt fint. Det har bara tagit ett år att komma hit. Men så länge det dras, är jag inte nöjd, så vi fortsätter nöta.
Något som sitter, i ordets rätta bemärkelse är att han ska sitta kvar vid dörren, när vi kommit in, tills han får lov att göra annat. Tankspridd som jag kan vara, glömde jag honom härom dagen och där satt han, lilla fisen, och väntade på sitt varsågod, så söt.

Men han är en liten pajas och igår fick han mig att gapskratta. Han ska ju alltid under allting, korgar, kuddar och dynor, oavsett hur varmt det än är. Den här gången var det under min rygg han skulle. Måste tillstå honom att hans tappra försök att få heffan matte att rubbas. Men stackaren fick ge upp till slut. Jag kan ana vad han tänkte. Matte, din diet verkar inte hjälpa *haha*

Måste på allvar börja kika efter en ny dator. Sista dagarna har i princip varit helt datorfria på grund av strul och åter strul. Och nu fick jag göra en återställning av systemet igen. Nya fel, varje gång. Ska den starta eller inte, det är frågan. Funderar på en Mac, men vet inte riktigt. För 100 år sedan när jag jobbade på teliasupporten var alla Mac-problem rena hebreiskan och en stor fasa och förlamning inträffade när kunden berättade vilket operativsystem han eller hon hade. Kanske säkrare att hålla sig till det man kan någorlunda. Har kikat på en med större skärm, blir nog en 17 tummare denna gång. Bye, bye skattepengarna.


Jag och Affe packade strandväskan igår med siktet inställt på bad. Naturligtvis var det upptaget, invaderat av en skock ungar. Har de ingen uppblåsbar pool de kan roa sig med istället och överlåta the real deal åt mig och Affe. Fast det kanske vore något för Affe, det där med en liten pool hemma på gården. Tål att tänkas på.

  Tänk om man ändå fick hoppa i plurret. 

Idag hade vi bättre tur med badandet och dessutom perfekt väder. Allt var så perfekt så till och med jag badade och det  mina vänner är sällsynt. Ska man bada gör man det i badhus eller i Thailand. Men idag från gick jag alltså mina principer och Affe såg så snopen ut när jag kom plaskande bakom honom.

   Affe kastar sig i väg efter floppen

   Men varför i hela friden måste han dyka, skrämmer ju livet ur mig


   Jag hittade den, matte, längst ner på havets botten.


   Floppen var en helt perfekt vattenleksak. Den ska vi vara rädd om.


   Liten Affe-fis i stor sjö.


     Affe plöjer fram som en säl.


Just det. Förutom mitt beroende av jordgubbar har jag ett nytt begär. Jag blev nämligen barnsligt förtjust i Lokas vatten, Loka likes mash-ups, den med smak av jordgubb/lakrits. Mmmm, vad god den är och påminner lite om glassen lakrits puck. Ska köpa upp ett lager, ifall den nu bara gör ett litet gästspel.

Lite bekymrad är för Affe är jag så här på kvällskvisten. Han verkar nämligen lite vissen och olycklig. Kanske har han fått i sig lite för mycket vatten, kanske har han ont i kroppen. Han har ju faktiskt simmat massor idag. Hoppas det blir bättre till imorgon.

 

 Detta var allt för idag. Hoppas ni tyckte om mina badbilder. Hej då!

Av Jenny - 6 juli 2012 20:30

Rastlös! En vanlig åkomma jag lider av, allt som oftast, men som just nu är lite mera påtaglig efter den intensiva arbetsperioden. I samma veva har jag dragit på mig en släng av latmasken. Att vara lat och rastlös är en värdelös kombo.


Iallafall så har jag bedrivit dagen på språng och som ett torrt skinn har jag flängt och farit. Började med att träna imorse och efter dusch och frukost åkte jag en blixtrunda till Luleå för att anskaffa hundmat.

Passade lämpligt på att slinka in på Luleås motsvarighet till vårt Ica och lyckades få fingrarna klämda av en överstressad grönsakspåfyllande yngling (semestervikarie?) som inte ens märkte att han klämt dem. Bet ihop och gick därifrån men inom mig tänkte jag fula, svarta tankar. Scannade en vara fel och försökte ta bort den, gick inte. Blev istället två stycken av den oönskade varan, vilket ledde till en låååång utläggning för semestervikarien i utcheckningskassan. Rullade tillbaka kundvagnen och fick inte ut min 5 krona. Skitaffär den där Maxi i Luleå, tacka vet jag mitt Ica.


   Gemensam mysstund, alla på mattes mage, tur att den är stor *hehe*

Affes framben o Fannys rumpa syns i bilden.


Hade tänkt vara hemma och koppla av resten av dagen men skrotade snabbt den tanken eftersom allt jag kunde tänka på när jag satt här hemma, var allt jag var extremt sugen på. Extremt sugen på något gott, det vill säga sött i form av fikabröd naturligtvis.


Så istället för att sitta hemma och våndas packade jag in Affe i bilen och drog till stan för att handla de livsnödvändiga jordgubbarna och på så sätt även slå ett slag för Affes miljöträning.


   En hotdog :)


Det finns ett passande ord för min jycke och det är K-A-O-S! -Hej, heeej, här är jag, ser ni mig, hallå, hallå....  Andas in andas ut.

Vi parkerade oss på  en bänk och han hinner liksom göra allt på en mikrosekund. Han ligger, han sitter, han snurrar runt, hoppar och slänger sig på sidan, raklång på asfalten.

Var väldigt varmt och en himla tur att jag faktiskt kom ihåg vattenflaskan. Med jämna mellanrum tog vi en promenad till bilen och tankande.

Nästa anhalt blev parken och där blev det störtjobbigt eftersom det bedrevs både fotbolls- och volleybollspelande. Affe var helt fixerad vid bollarna. Jag fick dra med  honom. Men när vi passerat dem och satte oss på en parkbänk gick det bättre. Ganska fogligt tittade han på lekande barn och brydde sig knappt nämnvärt om människor som passerade på cykel.


Varm och uppspelt tyckte jag han var förtjänt av ett dopp i det stora blå. Så vi åkte och badade. Tyvärr hade solen försvunnit och det förtar ju lite av effekten och dessutom var det trist att åka dit själv. Men Affe hade superskoj och höll på att skrämma livet ur mig när han plötsligt försvann ner under vattenytan. Puckot dök efter bollen, som inte alls befann sig botten utan guppade så fint på vågorna. Annars så simmade han riktigt fint idag, när han gav sig tid. Det där med att sluka vatten är tyvärr främsta nöjet och det han ägnar sig mest åt.


   En dykande dårfink!


   Hittade den


På vägen hem var det dags för trauma *rysa av obehag* Eftersom det är grusväg går det inte att köra så fort och naturligtvis ser jag alltför tydligt ormen som slingrar sig fram över vägen. Köra över, inte köra över, köra över. En död orm är en bra orm (min fasta ståndpunkt och ni har  hört den förr) Men det finns en hake, låter sjukt jag vet. Men jag är hysteriskt rädd att den på något sätt ska följa med hjulet, upp under motorhuven och på något sätt landa inne i bilen vid mina fötter.

Vet inte om jag lyckades köra över den, säkert inte. Men jag hade gåshud och rysningar hela vägen hem. Jag HATAR ormar.


   Mmmm, så mycket vatten och så lite tid att hinna dricka upp det.


   Simträning


Det var kväller innan jag och Piraffen var hemma och efter det sedvanliga "sista rycket" det vill säga, kuta runt som en galning, har han sussat sött, nöjd och belåten.


   Affe simmar vidare mot nya äventyr



Trevlig helg.


Av Jenny - 4 juli 2012 20:30

Solen skiner och himlen är blå, dock inte vidare varmt med endast 12,8 grader men det stiger snabbt.

Nu är klockan drygt 09.00 och jag har många lediga timmar kvar innan jag ska åka och jobba. Har redan hunnit en del. Bland annat skjutsa i väg sambo till stan och passade på att träna i samma veva. Men för träningen saknas inspiration och det känns bara tråkigt och jobbigt. Sprang 5 km och det var men nöd och näppe jag överlevde. Fattar inte att det ska vara så tungt. Efter det fick sig Affe en kort promenad. Frukost och en massa kaffe har inmundigats. Nu ska jag snart ta en hundrunda till, glömde ju bort lilla Fanny på prommisen tidigare imorse.


   Alldeles lugnt nere vid ån imorse.


Hoppas kunna ta mig iväg till hundträningen ikväll. Men det är äckligt stressigt. Jag har ca 30 minuter på mig, att ta mig hem, rasta hundarna, ge Fanny mat, helst byta kläder, hoppa i bilen och åka iväg tillbaka till stan. Tar ca 15 min enkel väg att köra. Men if there's a will, there's a way som det så passande heter på utrikiska.


Mitt hår då. Nja, jag vet varför det finns frisörutbildningar. Enda skillnaden är att det nu är två färger istället för tre. Numera är det svart och rött istället för som tidigare svart, kastanj och musgrå. *Haha* slog mig just att jag liknar en sån dödskallegodis, rätt stor sak, härligt seg med smak av lakrits och hallon? Ni vet vad jag menar va? Äsch, det får vara, tur man inte är fåfäng.


Lilla MY  *haha*


Då fortsätter vi inlägget fast nu är klockan efter 20  på kvällen och jag har gjort mitt arbetspass, dag åtta av nio.

Det gick ett toalarm på kundtoaletten. Jag och en kollega skyndade dit. Finns två toaletter och den ena hade låst dörr. Vi knackade, först lite diskret, inget svar, sedan lite hårdare, inget svar. Tillslut bankade vi formligen på dörren och ropade hallå!! Inget hände. Så plötsligt, hörde vi hur det spolade där inne. Ooops, och vi fort som katten ut därifrån. Ut kommer en äldre herre som synes vara frisk som en nötkärna och han  hade antagligen inte en susning om att han kommit åt larmknappen. Vilken tur att vi inte låste upp dörren utifrån, en milt pinsam situation. Men varför svarade inte människan kan man ju fundera över.


Något mycket positivt idag var Affes (och Fannys) vistelse i hundgården. Affe brukar i vanliga fall uttrycka sitt missnöje genom att pipa och trava runt, runt. Men idag la han sig ner på dynan och myste i solen. Hurra. Fanny är det inga som helst bekymmer med. Hon ligger alltid och jäser i solen när hon är där. Skulle vara så skönt om han kunde uppskatta hagvistelsen, inte på heltid naturligtvis men någon timme då och då. Tror det  skulle göra honom gott.


Drog iväg på hundträningen med Affe efter jobbet och det gick väl så där. Vi fortsätter med vår "bara titta på träning" och i början är det massor av myror i brallan men blir bättre efter ett tag.

Ska försöka bege mig till den lokala parken under helgen och parkera mig på en parkbänk med Affe. Bara nu det är bra väder. Folk, cyklar och gud vet allt lär passera där och det är ju hur nyttig träning som helst.


Nu är det natti natti. Zzzzzzzzzz

Av Jenny - 3 juli 2012 18:15

Vet ni vad! Jag har inte huvudvärk idag trallalallalaaa. Jag sa ju att det skulle bli bättre  


   Rosa lupin får mig att tänka på jordgubbsglass


Har dessutom haft en kanondag på jobbet idag (dag 7 av 9) Där jag visserligen svischat runt som en yr höna, packat upp varor, servat kunder och varit backup till kollegor. Det har varit ett högt tempo och stundvis hade jag nästan behövt dela mig på tre. Men roligt har jag haft och det är ju huvudsaken.


   Tunga regndroppar på Vallmons blad.


Man blir nästan euforisk, åtminstone en aning speedad när man äntligen mår bra igen. Var så sur igår över all värken och kom fram till att nu var det nog. Tog med mig Affen och begav mig på en timmes springrunda. Jag kände mig rätt vissen men det var ändå så skönt och efter den rundan var det som att huvudvärken slutligen gav upp. 1-0 till mig.


   Affe var redo för båttur men tyvärr blev den inställd för hans del.


Imorse vaknade jag tacksamt 5 minuter innan klockan ringde (5.10 för nyfikna) Det var dags för en ny dröm, en högst obehaglig sådan. Tre styckana av mina fyra hundar hade försvunnit, helt puts väck, när vi var ute. Jag ropade och ropade med inget hände. De varken syntes eller hördes, de var som uppslukade av jorden. Två av hundarna i drömmen lever inte ens längre, så jag fattar inte hur jag lyckades klämma in dem där.

Men mitt i allt ropande, när jag var som mest uppgiven vaknade jag och vilken lättnad det var att se Fanny och Affe sussa sött i varsin korg. Undrar vad som händer i natt....


   Sådan här vill jag inte drömma om. Ful spindel (dessutom gigantisk) på en fin lupin


Eftersom det nyss var uppehåll i regnandet passade jag på att kila ut och kolla odlingsstatusen och hurra, hurra min potatis har börjat komma upp. Jordgubbsplantorna blommar fint men nu behövs en massa sol och värme.


   En pion kikar fram bland grönskan.


Affes är synnerligen läraktig när det kommer till dumheter. Jag undrar just hur han kom på dagen grej, att hoppa upp i "kontorsstolen" vid köksbordet, min surfstol. Där satt han plötsligt, jättenöjd med sig själv, som en liten direktör. *Suckar och skakar på huvudet* Från stolen är språnget upp på bordet inte alls långt borta och jag kan bara ana vad som kan komma och ske när han och Fanny är ensamma hemma. Nu blir det till att vara noga med att skjuta in stolarna. Fanny gjorde något liknade när hon var VALP (Affe blir tre) men jag blev så paff den gången och reagerade instinktivt men att tömma ett glas med vatten på henne, stackaren. Men hon har aldrig gjort om det efter den gången.


   Direktör Affe


Nu ska jag gå och kladda färg i håret *hjälp* Har inte tid och ork att besöka fru frissa just nu så därför får jag ta saken i egna händer. Lite bekymrad är jag dock att det kommer att bli väldigt rött. Den som lever får se och det finns ju alltid keps. Dessutom är allt snyggare än grönt.


Wish me luck

  

Av Jenny - 2 juli 2012 10:30

Hurra, nacken håller på att gå av idag med. Yäck.

Igår kom jag hem från jobbet, käkade, gick och la mig, sov till kl 18,30 klev upp, käkade IGEN, halvslumrade i soffan och 21,00 var jag i säng igen. Fixade inte ens att närvara på firandet av svärmors 60 års dag. Stimulerande liv.


Klev upp vid 5 snåret imorse, ny dag nya möjligheter. Tänkte åka och träna. Ont i nacke samt skalle, ställde in. Sov till 8,30. Detta är så mycket INTE jag. Min stackars mage mår inte jättebra av värktabletterna jag tvingas ta för att kunna arbeta. 

MEN 5 down 4 to go, yey, yey!! Och 7 veckor kvar till eventuell semester. Visste ju att den här sommaren skulle bli a piece of cake. Om man nu bortser från de 7 dagarnas konstanta huvudvärk och med ett ansikte som alltmer liknar en Shar peis eller blodhunds. Jag är svullen och skinnet ovanför ögonlocken hänger. Det högra mer än det vänstra, som sambo så vänligt påpekade. 


 


Härom dagen kunde jag ju konstatera att själva frisyren min var en Bobby Ewing. Idag var det dags för nästa upptäckt. Jag håller på att bli musgrå. Efter att först ha betat mig igenom alla varianter av blond, för att ta steget till grön (ofrivilligt) och sedan bli mycket mörk, har jag inte skymtat min egen färg på väldigt länge. Så nu, i realtid är jag nästan svart i topparna, har en kastanjeton i mellanledet och är musgrå i botten. Anskrämligt. Någonting radikalt kommer att ske under kommande frisörbesök, det är jag säker på.


I lördags syndade jag i min (någorlunda) strikta kost utan bröd och annat gott som gör livet värt att leva. Vi köpte varmrökt lax och jag plockade ståndaktigt fram lite isbergssallad och tomater som skulle utgöra basen för laxen. Men att äta rökt lax utan  det hårda tunnbrödet är nästan samma sak som att häda. Så skitsamma, in med kaninkäket i kylen och fram med det krispiga tunnbrödet istället. Ahhh, vad gott det var.


Fick första postorderkatalogen i fredags, modell höst. Var genast tvungen att bläddra i den och kunde konstatera att det fanns mycket som tilltalade. Sommarkatalogen öppnades aldrig utan åkte direkt i soporna. Usch för shorts, kjol och klänning. Bikini, vad är det? Någon slags ny träningsform typ zumba? Nä, rejäla, heltäckande paltor ska de va. Så man slipper visa upp sina bleka, sladdriga apelsinhudsben.


Apropå sommar och höstkataloger. Min dator, den som fortfarande saknar mellanslagstangent, håller på att kasta in handduken totalt. Den visade sitt missnöje över livet genom att inte vilja starta själva operativsystemet. Vet inte riktigt hur men Jenny teknikproffset (NOT) lyckades i alla fall på något mirakulöst sätt få den att starta i felsäkertläge och kunde där igenom återställa och grejja, och få den att funka igen. Men nu blev det plötsligt väldigt bråttom att ladda ner foton på den externa hårddisken. Det var visst nästan två år sedan sist, ooops. Ögnade igenom en del av bilderna och hittade de jag tog i våras när jag och hundarna gick på den stenhårda skaren i strålande solsken *blir varm i hjärtat och längtar verkligen* Den perioden slår allt, tätt följd av hösten. Som ni märker står inte sommaren så högt i kurs hos mig. Inte riktigt vintern heller för den delen.


Blev lite bittert inlägg kan tyckas. Fast jag är inte bitter, inte det minsta, bara lite låg av värken. Men det blir snart bättre det vet jag. Men dagmässigt är jag helt väck. Eftersom jag inte brukar jobba söndagar, som jag gjorde igår har min inre kalender fått snurr och det känns som torsdag idag. Har till och med redan hunnit önska trevlig helg, vilket känns lite väl tidigt med tanke på att det bara är måndag idag.

Måste bara få berätta om min dröm, innan jag avslutar. En dröm som nästan blev en mardröm. Hade en kund som ville köpa korvbröd (i drömmen alltså) Många korvbröd ville han ha och jag skulle räkna dem men tappade räkningen hela tiden. Kunden var stressad och suckade konstant. Dessutom ville ha köpa frimärken som fanns instansade in tjock bok, tror faktiskt det var en bibel. Det fanns frimärken överallt i boken, kanske 4 märken på en sida, 2 på en annan och så vidare. Tog evigheter att försöka räkna dem och precis som med korvbröden hade jag svårt att få ihop det. Dessutom har jag drömt om ett smutsigt badrumsskåp och så har jag tittat på en kran till handfatet  som kostade 6000 :- Kanske inte så konstigt att jag har skallebang.

Nu måste jag gå ut så jag får lite frisk luft i lungorna innan jobbet och Affe behöver bli väck med lite överskottsenergi.

Ha en fin MÅNDAG!!!

  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards