Alla inlägg den 3 december 2012

Av Jenny - 3 december 2012 20:00

Då var veterinärbesök i Uppsala och flygbiljetter till mig och Affen bokade. Veterinärbesöket var egentligen redan inbokat men jag hade lyckats boka det på en vecka då jag omöjligt kan åka ner. Hur det nu var möjligt då jag stod med almanackan mitt framför nosen när jag valde tiden, pucko-Jenny.


Jag försöker verkligen låta bli att känna det som att jag skriver under hans dödsdom i och med detta Uppsalabesök. Men sedan oavsett vad diagnosen blir, är det ju i förlängningen jag och enbart jag som kan ta det slutgiltiga beslutet. Affes välmående kommer naturligtvis i främsta rummet, vad jag och andra känner är irrelevant. Men när man ser honom lös i skogen kan man inte tro att det gör ont någonstans överhuvudtaget.  


Egentligen är han för stor för att flyga i kabinen, han överskrider maxvikten och det gäller verkligen att läsa det finstilta hos flygbolagen. Båda bolagen tar djur i kabinen men det ena bolaget kräver att väskan ska vara så stor (inom maxmåtten) att djuret kan stå upprätt, annars har de rätt att neka djurtransporten, oooops. 
Det andra bolaget nämner inget om detta mer än att väskan ska vara godkänd och naturligtvis inte överskrida vissa mått och vikt.
Om Affe kan stå upprätt är det nog lite si och så med, om jag ska vara ärlig. Men han kan vända sig och ligga går ju hur bra som helst. Hoppas nu ingen dömer mig som djurplågare. Flygresan i sig tar ju inte så länge men milde himmel vad jag kommer att vara nervös.
Nå, vi, både jag och Affe har över en månad på oss att deffa. Synd bara att det kommer en gottejul emellan och saboterar.

waage waage.gif photo


Diskuterade mitt absoluta skräckscenario med sambo. Att Affe, när väskan ska genomsökas på Arlanda, smiter. Jag kan se synen framför mig, kristallklart. Tusentals människor och Affe på fri tass. Fatta vad han skulle springa, öronen som flaxar, munnen vidöppen och tungan dinglande. Milda makaroner vad roligt han skulle ha det.

panic panic.gif photo

- 20.8 grader har vi just nu och kallast hittills i vinter. Men inne är det varmt och skönt. Jag älskar min nya jordvärme och det känns som jag lever i en liten lyxbubbla när jag inte behöver elda längre. Bara göra mysbrasor i kaminen om jag känner för det.

w tanz 2 wtanzzu2.gif photo


Happy måndag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards