Alla inlägg den 11 december 2012

Av Jenny - 11 december 2012 15:30

Idag blev det en tur till skogen och Fanny fick hänga med, nästan lika motvilligt som sist och sudd på för kallt för hennes känsliga tassar med 10 minus grader.  Affe var en total pain in the ass hela vägen bort och hem. Kopplad visserligen men det hindrade inte honom från att skälla och göra busattacker mot en okopplad Fanny.  Suck, vilken retsticka han kan vara. Nanannananaaa, du kan inte ta mig...


 

Kan bocka av skinkan, inläggningssillen, rödbetsalladen och julosten från inköpslistan. Skinkan är alltid ett stressmoment. Det gäller att hitta rätt form, rätt storlek, rätt märke och så vidare.
Årets skinka blev inte så stor men min gamla hederliga slagdänga är de små så tar man två, funkar även när det handlar om skinka. Men ska vänta tills efter jul, då de brukar bli billigare.
Kvar att köpa är laxen till gravning och så naturligtvis prinskorven.  Sedan är jag nästan i hamn.


Ett tips från coachen. Man ska inte scanna in skinkan i shop exressdosan och sedan lägga tillbaka den i kyldisken istället för i kundvagnen. Särskilt inte när det är ett berg av skinkor och det finns flera andra individer som också är och river i skinkhögen. Kassörskan kan så klart radera artikeln manuellt, men..
Personalen är värst det har jag alltid sagt. Fattar inte hur jag tänkte. Det tog mig säkert 10 minuter att leta rätt på rätt skinkelände, för att sedan kunna scanna bort den och dra in den nya "bättre" modellen. Sa ju att skinkan var ett stressmoment.


   

Julkappar, nä det blir det nog inga i år. Jag kommer inte att hinna med sådant eftersom jag jobbar.Önskar
jag kunde få ge bort getter. För 200 spänn är det klappat och klart. Vill du ge bort en ko kostar det 1000:- men då får du döpa den oxå.


Insåg imorse när jag tittade på mitt allt annat än vackra hårruffs att jag inte heller kommer att hinna gå till frissan innan jul och inte innan nyår heller. Vilket i och för sig kan kvitta. Jag jobbar ju ändå. På nyårsafton gör jag dessutom ett litet nätt 05.00-17.00 pass.


Nu ska jag gå och leka Jesus eller kanske Gud fader själv. Några grisar ska gå från att vara blinda till seende.


Happy tisdag på er.


Ps. Om någon känner för att ge, har jag en stående önskelista. Har haft samma önskningar i flera år nu men har väl inte varit nog snäll antar jag *hahaa*

Ds.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards