Alla inlägg den 18 december 2012

Av Jenny - 18 december 2012 20:30

 


FY PÅ MIG! Jag har missat att tända det tredje ljuset. Har dock varit lite ont om datatid de senaste dagarna och igår hade jag inte ens tid att slå på burken överhuvudtaget. Vilket leder mig vidare till:


Jag hatar julen!!!! Nää, skojar bara men allt donande, fixande och trixande gör att min nacke och axel mår mindre bra. Nu har jag lagt ner allt pysslande och ska bara mysa fram till jul. Fast missförstå mig inte. Jag älskar ju att pyssla, julkort, grisar, tomtar, listan kan göras oändlig.

 


Panduro har tjuvstartat sin mellandagsrea och jag har därmed redan fixat materialet till nästa års grisar och julkort, till ett mycket fördelaktigt pris dessutom.


   De flesta av mina grisar har nu flyttat och fått nya hem.


 

Just nu känner jag mig lite som en kvinnlig motsvarighet till Mr Bean och ibland kan jag nästan höra studiopubliken gapskratta åt mina dråpligheter.  Fick ett paket i huvudet på jobbet idag och när jag sedan upptäckte den trasiga bläckpennan i sidofickan på mina beige arbetsbyxor var (o)lyckan total. Kommer osökt att tänka på Lilla blå. Ni vet, elefanten som lekt med mammas bläckpenna och blivit? Just det, alldeles blååååå.


   Grisrumpa och Fannyrumpa :)  

  
För att matcha det blåa är mitt hår grönt. Nej, jag skojar icke. En kollega frågade idag om jag varit hos frissan och gjort slingor, gröna slingor. Jepp, senaste modet i här i Keräsjokiskogarna, vi ska vara ett med naturen, gröna och sköna. Och jag som inte hinner till frissan, vad nu hon kan göra åt det.... Det gröna i håret har kommit successivt sedan vi kopplade in jordvärmen, hur nu det kan hänga ihop. Känner mig anskrämlig, tjock, grönhårig och nu med bläckblåa fingrar. Fast jag är glad ändå.  


 Det har gått troll i min godistillverkning, godis som jag skulle ge bort i julklapp till nära och kära. 4 satser julgodis ligger nu i soptunnan och förhindrar därmed att någon skulle råka bli övergödd. Jag glömmer ingredienser, har i för mycket och så vidare.


   Är det bara jag som tycker Affe liknar hunden på pumlan?


Idag blev vi varse om att det närmar sig jul, massor av kunder och fullt ös hela dagen, vilket jag gillar, roligaste veckan på hela året att jobba men även den tyngsta, så klart. Lagom till Kalle Anka på julafton brukar Jennys batterier ta slut. Men jag är lyckligtvis relativt snabbladdad.


   Sötaste lilla nissen.


Klä julgranen, lägga in sillen, köpa prinskorv och en god leverpastej är det enda jag har kvar att göra.


Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards