Alla inlägg den 2 december 2012

Av Jenny - 2 december 2012 16:30

 

Mitt lag kom igår på besök i lilla Haparanda, MÄKTIGT! Att vi sedan vann gjorde ju det hela ännu trevligare. Jag slipper därmed säga upp mig från jobbet och jag kan bo kvar i kommunen, åtminstone till 2 mars, då de möts här uppe igen.


   DIF gör entré


   Uppställning


   Action.


På det stora hela var det en mycket bra dag igår, bortsett från att jag hade svingrisONT i mitt knä då.
Efter matchen kom jag hem och kollade hur de gått med V75an jag lämnat in tidigare under dagen. Jepp, där satt den 7 rätt. Men det var jag och en massa  till så det var ingen utdelning att tala om. Men jag har under 6 veckor deltagit  i VM i V75 och mina 7 rätt gjorde att jag blev bäst i Haparanda. Helt underbart eftersom jag i mitt jobb är omgiven av så kallade "travexperter" och ingen av dessa var ens i närheten *mys* Kanske ska nämna att jag  resultatmässigt i jämförelse med hela landet hade ett ruttet resultat. Men som sagt, bäst i Haparanda *hehe*


Första advent idag och jag är inte alls i form. Knäet och axeln vill inte som jag men försöker åtminstone få ljusstakar och stjärnor på plats, börjar se juligt och fint ut.
Har lyckats ta mig ut på en liten skogspromenad i lugnt tempo med hundarna. De fick vara lösa lite turvis men den där Affe är mera vild än tam, jösses. Som en liten vit missil far han omkring.
Det är lite nya bud om Affe som jag inte nämnt här på bloggen. Tidigare var det ju sagt att vi skulle till Bagarmossen. Men efter rådslag veterinärerna sinsemellan, kom de fram till att Uppsala vore klokare eftersom de har den bästa utrustningen. Förhandsprognosen var dock  inte god, fast det visste jag nog redan. Men vi åker dit och tar beslut efter det.
Var dag är en sällsam gåva, en mening som kom farande när jag var med hundarna i skogen idag och så är det nog och nu mer än någonsin. Min lilla parvel, så glad, så snäll och såååå busig. Vår lilla "hyssmaster"


   Mys framför kaminen.


   Affe tar tillvara på eftervärmen
från kaminen


Så var då jordvärmen äntligen inkopplad och det verkar fungera. Kan knappt fatta att jag inte längre behöver frysa på morgonen och jag kommer att kunna duscha NÄR jag vill, vilken lyx. Säkert svårbegripligt för den som inte är van att behöva elda för sitt varmvatten.


Ha en fortsatt fin första advent

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards