Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Jenny - 18 januari 2013 17:15

Heja mig och heja min kära kollega Pirjo, heja oss, för vi har minsann tagit oss till gymmet tre dagar denna vecka. Sakta men säkert krälar jag mig tillbaka, in i gamla rutiner igen. Men hade det inte varit för Pirjo hade jag garanterat legat kvar i sängen och snarkat. Vilket visserligen är skönt just då men inte i långa loppet och brukar generera ett dåligt samvete resten av dagen.clap smiley


I övrigt på dagens agenda stod långpromenad med Affe, kort promenad med Fanny och städning. Efter gymmet hade jag inte lust med varken det ena eller det andra, blä. Städning eller promenad, promenad eller städning? Plättlätt! Städning så klart.......cleaning smiley

   Korgen har varit ute på vädring och Affe
   markerar missnöje genom att genast inta
position.


Äh, skojar bara. Klart det blev hundpromenader. Sammantaget skrapade jag ihop 11,54 km alltså över en mil och var i rörelse 2 timmar och 9 minuter, helt ok.
Affe hade terapi på sin promenad i form av travhäst på motionsrunda. Jösses så upprörd han var, drog som besatt och skällde. Tredje mötet (kusken vände och kom tillbaka) lugnande han sig dock såpass så han inte skällde. Mycket bra. Fanny var jättepiggelin på sin promenad och sprang hela vägen, inte en gång stannade hon och ville vända hem. Lycklig matte.


   Fanny är fånig i korgen med följande
resultat:


   En supersnygg frisyr....


Enda besvikelsen var solen som inte ville visa sig idag. Hela veckan har den lyst så vackert och spritt ett glödande sken över det vita, kalla landskapet. Men inte idag, så klart, när jag var ledig och släpade med mig kameran. Hoppas på bättre tur i helgen.


   Ingen sol idag...


Städat har jag gjort samt tillverkat lite mer av min medicin. Idag tillsatte jag ett extra verkningsämne i mina bruna"lyckopiller" nämligen Baileys. Mmmm, smarrigt värre. Äter man många kanske man inte bör sätta sig i bilen efteråt. cauldron smiley



Happy fredag folket.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards