Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Jenny - 31 januari 2013 18:15

Har varit risig i halsen sedan förra fredagen och haft rätt ont i bröstet. Sista dagarna har jag även förärats en otrevlig hosta. Igår kändes det mesta rätt visset och hundpromenaderna höll på att suga livet ur mig.


   Apotekspersonalen ska oxå ha lön.


Segade mig i väg till jobbet men drömde enbart om att klockan skulle slå 17,30 så jag fick gå hem igen.
Besökte apoteket på vägen hem och laddade upp med diverse medikamenter. Hem ljuva hem. En snabb koll på tempen visade feber. *Typiskt*

drool smiley
Dags för besök på vårdcentralen IGEN. Oops, lunginflammation, var sjutton kom den ifrån??  
Så i dagens apotekspåse fick jag med mig penicillin och hostmedicin. Så förhoppningsvis blir jag snabbt frisk som en nötkärna. Fast efter en snabb koll på hostmedicinens innehållsförteckning visade det sig att den innehöll Efedrin. Jag och Efedrin är världens sämsta kombo, får mig att må pyton, så det blir till att hosta vidare. Suck.



Naturligtvis har min assistent just idag, åkt iväg på ett "akut" jobb. Typiskt när han borde vara hemma och serva mig. Högst opassande på alla plan dessutom, då jag imorgon har provtagning på Fanny igen. Lång bilresa, i dåligt väder? Och med Herr Piraff helt ensam hemma. Inte bra alls. *fasar*

Fast assistenten själv var rätt nöjd med att få bege sig härifrån. I hans tycke hade jag lika gärna kunnat vara smittad med ebola eller liknande.


Nu är jag redan uttråkad på detta tillstånd. Har ägnat större del av eftermiddagen åt att spela spel på facebook, vilket är ganska intelligensbefriande, suck. Vad ska jag göra resten av kvällen då. Hade tänkt städa men det är uteslutet. Blir sjöblöt i svett av minsta ansträngning *boooooooooooring*


   Fanny attackerar snöklimpar


   Det var kul matte, har du gjort fler ?


Så här i efterhand är jag lite imponerad att jag i mitt tillstånd under gårdagen faktiskt orkade trampa omkring i blötsnön på två hundpromenader och dessutom rigga snöbollar till Fanny. Hennes favoritsysselsättning vintertid är nämligen att demolera snöklimpar, ju större dessto roligare. Kan tänka mig att Affe undrade vad jag höll på med när jag rullade de stora snöbollarna.


   I duntäcket finns plats för alla.


*Host host*

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards