Alla inlägg den 4 december 2013

Av Jenny - 4 december 2013 17:15

Om man funderar på skräckscenarion så kan jag väl komma på ungefär hur många som helst. Fast om jag ska välja ett, ett som jag räknar som det värsta, så är det när en bil hamnar i vattnet. Det måste vara så fruktansvärt. Tänk att inte kunna ta sig ut samtidigt som bilen sjunker och vattnet  sakta fylls på. Usch, *ryser*
Jag antar att vardagen sätter sina spår och under natten bearbetas den dagliga stressen, pressen och framförallt den envetna oron, som tyvärr inte går att styra. Förra nattens dröm var som klippt och skuren ur mitt nyss beskriva skräckscenario och inte det minsta mysig eller trevlig på något sätt alls.

Jag körde längs en väg och det var fruktansvärt dålig sikt. Plötsligt slog en vattenkaskad mot rutan och bilen befann sig i vattnet. Det var ohyggligt strömt och bilen virvlade runt i vattnet. Jag försökte sträcka mig efter Ruben som jag inte riktigt nådde samtidigt som jag funderade på hur vi skulle kunna ta oss ur bilen och hur skulle jag kunna rädda oss båda, OM vi tog oss ut.. Längre hann jag inte innan jag vaknade tvärt. Det tog evigheter innan jag kunde somna om igen.
När jag körde hem från jobbet i eftermiddags var det rätt isigt på rutan och sikten dålig, snacka om déjà vu.


   Så här vackert var det på himlen igår morse.


 

Härom dagen såg jag något i butiken som tog upp sniffande till en ny nivå. Jag talar då om sniffandet som ofta sker  när man ska köpa en ny duschkräm eller kanske en salva av något slag. Åtminstone jag kan nästan sniffa ihjäl mig på alla dofterna och tillslut luktar allt likadant och lika illa?! I det här fallet såg jag en kund som öppnade locket och luktade på en ketchupflaska! Men hallå, den är ju liksom förseglad, plomberad, stängd....  Jösses.


Tjing!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards