Alla inlägg den 11 december 2013

Av Jenny - 11 december 2013 16:45

I´ll make you an offer you can't refuse. Jag önskar att den här dagen inte hade existerat. Smickrad, stolt, panikslagen orolig, ett virrvarr av känslor men mest av allt bara huvudvärk. Och nej, jag kan nog inte tacka nej även om jag inte riktigt fattar hur sjutton jag ska få ihop logistiken här hemma. Kaos!!
När jag bestämt mig och allt är klart får ni veta mer, tills dess är det strikt konfidentiellt.


   Blivande lussebullar. Liknar min mage *hahaa*


   Färdiga lussebullar, snart i Jennys mage.


Ruben, lilla älskade Puben. Jag har aldrig mött en kärleksfullare hund än honom. Ständigt beredd att älska matten till 110%  med öronen bakåt och svansen viftande som en trumpinne. Jag är inte förtjänt av hans tillgivenhet och kärlek. Usch, tycker jag är arg på honom, mest hela tiden. Han får mig verkligen att krevera på nolltid när han gör dåliga saker för tassen, vilket är typ hela tiden.
På promenaden imorse var han helgalen. Det hade kommit en del snö, det var plusgrader och det blåste, som bäddat för ett bullefnatt alltså. Ruben studsade iväg och matten tappade kopplet. Ni skulle ha honom, äntligen fri efter x antal veckor i bur/hage. Jösses, tur att den blöta, mjuka snön dämpade det mesta av hoppeffekten. Skratta eller gråta......
Nå, har det inte gått upp i tassen av den aktiviteten, då är vi i hamn. På måndag är det upp till bevis. Det är alltså röntgendags igen och jag har onda aningar. Det enda jag harönskat mig i julklapp i år, det är att Rubens tass ska läka.


 


Jag var till frissan i måndags och blev verkligen Jens. Oj, vad kort det blev och i kombination med mina runda kinder (för mycket lussebulla) och utåtstående öron ser jag ut som en Hitleranhängare. Tack och lov för att jag kan ha keps på jobbet. Imorse hade jag kommit en bra bit hemifrån när jag kände på skallen. NEEEJ, jag hade glömt kepsen *fasa* Vad gjorde jag? Vände tillbaka hem naturligtvis.


   Snacka om ljuset i tunneln. Så här såg det ut på väg hem idag.


Härom dagen var det -25 grader och idag är det +5 och har regnat lite. Det är ingen ordning alls på vädret.


Åh, jag bara älskar att Mix Megapol har gått all in och spelar julmusik för hela slanten. Så mysigt.


Tjingeling!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards