Alla inlägg den 8 december 2013

Av Jenny - 8 december 2013 16:45

Jag har klarat mig från mardrömmar flera nätter i rad nu, pust. Fast drömmer gör jag, som besatt. Det rör allt från separationer till arbete. Jösses, det är verkligen fullt upp i skallen om nätterna.

   Affe-fisen blickar ut över nejderna.


   Darth vader.


   Ruben :)




Jag har varit ledig helgen, pust igen. Jag älskar mitt nya schema och mina arbetsuppgifter men jämfört med gamla schemat jobbar jag två dagar mer/per två veckors rullande schema samt gör längre dagar. Kroppen har väl inte riktigt vant sig än.

   Kuta som en galning, det är
livet det.


I morgon är en efterlängtad dag. Jag ska äntligen till frissan och transformeras till Jens dvs. bli väldigt korthårig. Det är över tre månader sedan jag var där sist och har man kort hår är det snudd på katastrof att vänta så länge. Tiden har helt enkelt inte räckt till.


Igår var jag och Affe på promenad i skogen. En promenad som jag nästan inte tog mig hem ifrån på grund av mitt onda knä. Men det var härligt och defintivt värt värken, att få komma ut och se  Affe kuta på som en galning i vanlig ordning. Han älskar verkligen att vara lös, den hunden.


 
Idag var vi också ut en sväng, men betydligt kortare. Det är nämligen  kallt som sat**n. Just nu visar termometern på -24 grader. Brrrr.


   Matte roade sig med redigeringsprogrammet.


Tanken var att jag och sambo, i helg skulle ha hjälpts åt att ta lite nya hundbilder på främst jämtarna. Men tiden igår ville inte räcka till (sambo var på årliga slask-festen, jakt-fest) och idag vägrade jag fippla med kamera i det arktiska iskalla klimatet. Men det är på gång  åtminstone.


Trevlig andra advent
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards