Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

En bra söndag!

Av Jenny - 9 oktober 2011 19:00

Jag har sprungit milen idag, jag har sprungit milen idag, trallalallala och det var som att träffa en kär gammal vän.

Att det sedan inte var vidare intelligent bortser jag från just nu.

Om sanningen ska fram så borde jag ha slutat efter 8 km men vem slutar då? när det bara är ynka 2 km kvar.


Funderade medan jag sprang de sista kilometrarna, på vad som skulle kunna hindra mig från att nå målet och kom fram till att det bara var om typ knäet skulle vika sig och gå av på mitten eller om jag skulle dö knall och fall.


Det är bra att vara envis men när envisheten orsakar skadeeffekter borde man kanske tänka om…

Senast förra veckan slog det mig att jag att faktiskt borde skratta mig lycklig som överhuvudtaget kan springa. Håller knäet för 5 km så är det ju toppen. Men när man vill MER och när man inte nöjer sig med lagom, suck.


Efter milen belönade jag mig med lite artificiell sol dvs. solarium. Den ”stora massan” börjar väl generellt blekna av efter sommaren. Jag som jobbat prick och precis varenda soliga dag är bra mycket blekare än snittet.

Men som sagt, detta är relativt enkelt att råda bot på och några extra skrynklor i ansiktet är väl inte så mycket att tjafsa om....


 Hallå! Jag har hittat något, hör ni!  


 Husse hjälper Affe att analysera fyndet.  


Efter löpning och solning var det hundar och skog på schemat, i vanlig söndags ordning.

Utöver det vanliga lösspringet, gjorde jag en mikroskopisk uppletanderuta, dock för liten för att det skulle bli någon som helst utmaning för Affe.

Fanny hade lite mera att göra men det är nog mest för att hon gillar att kuta kors och tvärs. Ibland känns det som att hon inte vill hitta prylen då det roliga springandet och själva letandet upphör.


 Lilla fina Fanny-raggsocka  


På vägen hem fick jag mig ett gott skratt, så klart på Fanny och Affes bekostnad. Två hundar och en pipleksak kan i vissa fall betyda bråk men inte hos tokig terrier, lyckligtvis.


 Den är min! Ge hit NU!    


Gav pipisen åt Affe (mest för att han skulle låta Fanny vara i fred) - Nananananaaa, du kan inte ta den och så kutade han iväg. Men Fanny är slug som en vessla och när han var våghalsig passade hon snabbt som ögat på att sno den.  

Fanny TAPPAR ALDRIG en pipis. Hon knölar den längst in i munnen och där är den sedan i tryggt förvar.


 Åh nej, nu kommer galningen igen, kan ingen knyta fast eländet, suck. 


Bytte till mig leksaken och gav den åter till Affe. Mamma Mia vilket race det blev, över stock och sten, fram och tillbaka, uppenbarligen ett perfekt tillvägagångssätt att få sprutt i benen på lilla fröken Raggsocka.


Ta den om du kan, nanannanaaa.

   

 

Syrran må vara smart, men hon är inte snabb, vrooom.  

 

Over and out! 

 
 
Ingen bild

M.O

12 oktober 2011 15:37

strongt me milen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards