Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Glest med uppdateringar!

Av Jenny - 16 oktober 2011 11:15

Uj, vad jag är usel på att uppdatera. Har visserligen jobbat en hel del men det är väl ingen ursäkt. Funderar på vad som hänt sedan sist och inser med fasa att jag nog håller på att bli gammal för jag minns ju inte.


I onsdags fick jag iallafall Affen levererad till stan (det minns jag) och kunde därmed delta ta på onsdagsträningen. Jag introducerade ett av agilityhindren för honom, kallas visst balansbommen eller något liknande.


 

Från början gick han bara några steg och ville ner. Men jag placerade godis på trappstegen och det tog inte många försök så kutande han över hela bommen utan bekymmer.

Provade även använda klickern när han tog kontakt. Tidigare har han varit så stirrig och inte ens hört att jag klickat men nu gick det ganska bra och på det hela blev det ett riktigt bra pass.


 Ett sällsynt ögonblick av stillhet. 


I fredags gjorde husse och Fanny oss sällskap på promenaden, det är vi inte så bortskämda med.


De tre bockarna Bruse *ha ha*  Husse har så vacker mössa, mycket diskret ;)


Affe har dock en förmåga att agera terrorist när Fanny är med och bägge är lösa. Han skäller, stör och irriterar. En leksak brukar råda bot på detta och gav den i inledningsskedet den till Affe med påföljd att jag trodde Fanny skulle spränga sig. Som en galning kutade hon efter honom (och hon är inte i så bra kondition än) Till varje pris skulle hon så klart ha pipisen och mycket riktigt, det dröjde inte länge innan Affe schabblade till det och Fanny gick segrande ur racet.


   It's mine and I keep it until I die

 

När hon väl lagt beslag på pipisen genomgår hon en snabb transformering och äganderätten är omöjlig att ta miste på.

  

I går åkte jag och Affen i väg på egenhand och jag lyckades få till en liten uppletanderuta. Han har blivit ganska duktig på att sitta lös och vänta medan jag placerar ut föremålet. Endast en gång tjuvade han. Försökte ta lite fina bilder men det är ju lögn att få till några sådana när Affe är i sökartagen och dessutom är det ju så satans mycket träd i vägen. Ni ska veta att det går undan i rutan när Affe söker. Det syns nog även på bilderna *hehe*


Träd 1  


Träd 2  


Träd 3  


Räknade just att jag varit en flitig besökare på Actic denna vecka men vad hjälper det när det enbart igår landade 4 bullar i min mage, 3 kanel och en gräddvanilj bulle, sjukt god förövrigt. Detta plus allt annat olämpligt jag fyller magen med, suck.

Man skulle kunna likna mitt kaloriintag med pengar fast med MOTSATT effekt då, dvs. kalorierna kommer in snabbare än jag hinner sätta sprätt på dem. Tänk om jag kunde säga samma sak om Ica-lönen. bulbar smiley


Mamma har alltid sagt att det är bra att ha något att ta utav om man blir sjuk och det är väl klokt. Bara det att jag aldrig blir sjuk så på mig lagras allt i stället. Men jag är generös och delar gärna med mig, om någon vill ha *hi hi*


Nu! Av med pyjamasen, på med ytterkläderna och gå på promenad med vovvarna i höstsolen.


Och har ni (o)tur så dröjer det inte en vecka tills nästa uppdatering.


Tjing

 
 
Ingen bild

Melitta

17 oktober 2011 07:53

Hello:) Du är såå fin Jenny;)
Dom fyra bullarna gör nog inge skada... Du går på gymmet, du promenerar med hundarna & du går hela dagar på jobbet.
Ha en bra vecka vännen:)

Kram

 
Ingen bild

Jenny

17 oktober 2011 19:56

Tack goa Melitta,du är snäll du :)
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards