Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Jenny - 15 juni 2011 10:00

Erkänn, ni började bli lite smått oroliga pga min flera dags bortavaro från bloggandet. Jag vill skynda mig att tillägga att det INTE har haft med min utmaning att göra. Nix, för den fixade jag redan i lördags *stolt*


Men ibland vill inte tiden räcka till, speciellt inte när man drar igång vansinnes projekt, vilket jag gjorde i lördags då jag beslöt mig för att de ostgula väggarna i gästrummet skulle bli vita. Jag och mina projekt, suck. Ibland tar jag mig vatten över huvudet.rk01_annegare.gif


Började så stort och insåg efter någon målad kvadrat att detta inte var en lämplig aktivitet för mitt knä, det var så dags då. Men fräscht blev det (till slut) och med sambos hjälp blev det nog ingen större skada skedd i knäet.


   Före.

 

 

Efter.

 

Rummet i sig är inte så roligt men med tanke på att det från början var planerat som garage ska jag inte klaga. Sambo fick äntligen sin utlovade troféhörna, där det kan sittas och surras jakt nätterna i ända.


Så var det till min utmaning och jag måste börja med att erkänna att det nästan var för lätt. Jag trodde inte att det skulle gå överhuvudtaget och det är lite jag i ett nötskal, alltför ofta förutfattad mening. Men här är då bevisen, utförda i tid men dessvärre sent publicerade.


   Titta vad vi kan.

 

 

Jo då, vi kan samsas på samma dyna oxå.

 

 

Trååååkigt.


Men eftersom detta nu gick så lätt och två hundar är ingen grupp *hi hi* beslöt jag mig för att förstärka med en tredje jycke. Så sug på denna 

Lydnad ;) 


Det händer massor i Affes värld just nu och man får nog säga att han äntligen är hund på riktigt, med allt vad det innebär.


Det mesta av min inhägnad här hemma har plockats bort, så han kan röra sig fritt dvs. man kan ligga i soffan och mysa.


Men det bästa är nog de nya lekstunderna med alla pipisar, som jag inrättat. Kunde aldrig ens drömma om att Fanny och Affe skulle kunna leka samtidigt (i samma rum) med pipsar. Det gick aldrig med Emil, slagsmål med blodutgjutelse var mer en regel än ett undantag.


    Åh, vad mycket saker.

 

   Vilken ska du ta?

 

 

Längst in finns den bästa.


 

Wow. en plyschboll.

 

 

Är du en pojk- eller flickpingvin?

 

Han är snäppet lugnare på promenaderna vilket i mellan åt får mig att fundera på om han har ont. Fast så fort han upptäcker något blir det sprutt igen.


Aptrött var jag i måndags när det var dags för rallylydnaden. Men tog mig i kragen och åkte dit. Ett klokt beslut eftersom han gör sådana framsteg för varje träningstillfälle.


Blir dock ett litet uppehåll i tränandet nu eftersom min mor kommer på besök. Med en snabb blick på schemat har jag kunnat konstatera att jag inte kommer att hinna se henne mycket alls eftersom besöket sammanfaller med min ”jobbiga” jobbperiod.

Har försökt få ledigt men det har visat sig vara stört omöjligt. Eller jo, det går men då är det redan slutet på augusti.


Nå, vi får ta tillvara på det som bjuds och icke att förglömma, de håriga barnbarnen finns ju att tillgå smiley: Yup - keystrokes: :yup


Dessa knåpade jag ihop igår.

  

Ett stort grattis i efterskott till min mormor och mitt gudbarn som båda fyllde år den 13 juni. smiley: Partytime - keystrokes: :partytime



Ps, den som hittar något "ovälkommet" på "efter" bilden av gästrummet får dagens stjärna. smiley: Pickme - keystrokes: :pickme


Min finurliga kjol för den som är intresserad:


     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards