Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Jenny - 24 juni 2011 10:30

Och om 6 månader är det julafton

Character0181


Dagen igår är svår att beskriva med ord. Att säga att den var extremt innehållsrik (både på gott och ont) är nog närmaste sanningen jag kan komma.


Inledde förmiddagen med begravning, vilket gjorde mig sen till mitt arbetspass. Ica, dagen innan midsommarafton, hej och hå, kan säga att jag var välkommen när jag väl dök upp.


Dagen rullade sedan på i ett rasande tempo och den ena saken underligare än den andra inträffade, det tog liksom aldrig slut. Försvunna brev, dubbla paketnummer, ogiltiga personnummer är bara ett axplock.

Avslutade ganska fint med att vägra lämna ut en försändelse, vilket fick kunden att påpeka (minst sagt hatiskt) att jag minsann förstört dennes midsommar. Elaka jag. Nu råkar jag veta vad försändelsen innehöll och hänger kundens midsommar på detta (klädesplagg) ja då är det sorgesamt.


En bekant kom förbi och frågade hur länge jag jobbade? Till 16.30 svarade jag och tittade på klockan. Hoppsan, jag har visst redan slutat. Men det var på pappret det. Klockan hann bli 19.53 innan jag stämplade ut. Då hade jag jobbat hela dagen utan mat och utan rast. Hjärnan var överhettad och ekande tom. Sängen hägrade ganska omgående när jag väl kom hem.

Fast ändå, detta är dagar jag gillar, förutom allt mystiskt krångel då.

brain slug smiley


Under vovvarnas kvällsrastning fick jag plötsligt lite fotoinspiration. Här kommer lite resultat av detta. Photographer


            Vackrare variant av maskros.

  

   Vallmo, på väg att slå ut.

 

   Ett stycke kryp på syrenen.

 

 

 En pion-knopp

 En FD pion-knopp ;)  


Idag blir det ytterst lugnt och fridsamt och jag ser framemot en mysdag med vovvarna. Kanske blir det lite förtäring av god mat och dryck. Om jag orkar ta mig till Ica och handla *hehe*

 eating 2 smiley


Eftersom vädret idag inte lockar till blomplockning och kranstillverkning får ni hålla tillgodo med förra årets midsommarbild på vovvarna.


 

   FlowerSå från oss alla till er alla: Ha en riktigt fin och trevlig midsommar Flower

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards