Direktlänk till inlägg 22 december 2012

M-I-G-R-Ä-N från h-vetet!!

Av Jenny - 22 december 2012 17:45

Idag är jag mest glad att jag lever. Efter gårdagens migränanfall var det högst tveksamt om jag någonsin skulle kunna skåda solens ljus igen. Överdriver en aningen *fniss* Men jag var i väldigt dåligt skick och önskade mig mest en kall mörk kista att stänga in mig i.

doden smiley
Det började redan på morgonen, hölls någorlunda i schack under förmiddagen för att eskalera framåt eftermiddagen. Sista timmarna på jobbet var nästan outhärdliga. Paketen som skulle ankomstregistreras och placeras på hyllor tycktes aldrig ta slut. Över 900 paket har jag bara sedan i onsdags ankomstregistrerat och hyllplacerat, det är MYCKET.


Idag är det betydligt bättre i knoppen *yey* och livet känns åter hoppfullt. Har jobbat även idag, sjätte dagen i stöten. Fredag och lördag är dagar jag egentligen skulle ha varit ledig. Men eftersom det råder högtryck i butiken behövs arbetskraft. Kunde dock sluta tidigt idag tackvare en vänlig kollega.

clap smiley

Skyndade mig hem och byltade på både mig och Affe för en promenad i den stränga vinterkylan - 24,9 grader stod termometern på när vi gick ut. Fast jag frös inte det minsta inte Affe heller tror jag. Han fick vara lös nästan hela vägen och kutade på som galning i sin randiga fleecepyjamas.


   Affe-fisen iklädd både overall och täcke


  Magiskt ljus ute idag.


Fanny är inte fräsch alls, hennes cushings symptom, vattendrickandet, har ökat markant de senaste dagarna och nu har jag fått ta ut henne nattetid. Måste kontakta djursjukhuset så fort helgerna är över, för att sätta in medicinering.


Jag var ju hos frissan i torsdags och hon kunde konstatera att det inte bara rörde sig om gröna nyanser, utan att det verkligen var knallgrönt. - Kom och titta ropade hon till sin kollega.
Hon testade att bleka bort det gröna, gick inte. Kvar återstod bara att klippa och oj vad hon klippte.
Kom hem och insåg att min stigande vikt gjort att jag fått ganska runda (och goa?) kinder vilket tillsammans med det korta håret på skaft medförde att jag mest liknande en grönsak av något slag *haha* Men äsch, det är ju långt kvar till beach 2013 och hellre rund än grön, eller...


Imorgon så där lagom dan före doppare dan, tänkte jag färdigställa det årliga julkortet med Fanny och Affe. Ni vet, tomten och renen som inte alls var samarbetsvilliga.



Nu ska jag gå och lägga in sillen.


Tjingeling

 
 
Ingen bild

melitta

23 december 2012 09:04

Hejsan! Ja nu är det inte länge kvar... så kan man vänta in det nya året ist.
Du är säkert super fin i håret:) o runda kinder det tror jag inte.. Du är så fin som du är:) vet inte vilken spegel du använder:) hihi...

Jag fick ett konstigt ch misstänksamt avi häromdagen på posten.. Funderade först om jag ska kolla upp den överhuvudtaget, Danne skickade jag dit och så kommer han tillbaka med ett vitt paket ser att det står avs; Jenney Jansson.. Den rackarn sa jag till danne:)
Men GUD så söt:) Och tack för den jätte fina:)
Stor Kram till dig underbara vän:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards