Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Nytt år nya möjligheter!

Av Jenny - 30 december 2012 19:15

Jag önskar att morgondagen betyder ett avslut på allt det hemska som hänt detta år och att jag skulle kunna få lägga allt bakom mig och gå vidare. Året som började gräsligt och slutade minst lika illa. Vem behöver skräckfilmer?! Mina drömmar når just nu toppklass, jag går fram till döda människor men just när jag ska se vem det är vaknar jag, tack för det.


   Fick en vit Amaryllis som blommar så vackert


Idag har jag stigit upp strax innan 04.00 Någonting rasade i sovrummet, en rulle med presentpapper tror jag och mina stackars överspända nerver kunde inte slappna av efter det och jag var klarvaken, alltså lika bra att stiga upp.
Man hinner massor när man stiger upp i tid. Jag har bland annat knådat i hop en pajdeg och förberett fyllningen, tvättat en maskin kläder, gjort egen fågelmat och satt en deg på jäsning och detta innan klockan slagit nio. Men jag skulle hellre vilja kunna sova.


   En tidig födelsedagspresent :)


I går morse var det - 27,6 grader och idag -4,6 grader snacka om väderomslag och naturligtvis snöar det *hata* 2-3 dm säger prognosen. Tur att min mänskliga snöslunga är hemma och kan ta hand om skiten *hehe* Just nu är det nollgradigt.


Nyårsafton i morgon och jag jobbar, börjar 05,30 och slutar 17. Pigga, glada, jag *not*


Skulle ta lite nyårsbilder på hundarna men det var två ovilliga fotomodeller, i synnerhet Affe.


  Gott nytt år på er!


 


  Åhhh, måste jag!!! 


   Min pingla


   Du har något på din hatt!


   Stackars mig...

 
 
Ewa

Ewa

30 december 2012 20:37

Affe ser ut precis som jag känner inför nyårsafton....

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Majsan

30 december 2012 23:41

Förlåt men funderar lite på virr Jenny jag känner,
du råkade väl inte förväxla fågel fröna i degspaden ;)
Gott Nytt År älskade vän <3

 
Ingen bild

Majsan

30 december 2012 23:43

Ps. Vilka fina bilder :)
Bus Affe hi hi

 
Ingen bild

majako

31 december 2012 12:57

Gott slut och Gott Nytt önskar vi er alla.Fina bilder på Affe och Fanny söta fröken ser som vanligt bra ut och tittar in i kameran och busiga Affe visar tydligt att det här tycker inte jag är roligt kan du förstå det matte ha en trevlig Nyårsaftonskväll frågan är om du orkar vara vaken till 12 slaget? kramar från oss

 
Ingen bild

Jenny

1 januari 2013 20:16

Ewa, Är nog inte Affes favorithelg heller. Han gillar inte raketskjutandet.

Majsan. Hahaa, du känner mig för väl :D Fast frallorna var till Pekka och han lär väl inte märka om det slunkit ner lite hampfrön, jordnötter och solrosfrön med skalet på *hehee*

Majako. Orkade inte till 12 slaget, som väntat fast jag kämpade tappert.

Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards