Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Må som en halvrutten räka.

Av Jenny - 10 januari 2013 18:30

Börjar verkligen känna mig som jag igen. När det var som värst hyste jag starka tvivel om detta någonsin skulle inträffa igen, så ni kan tro det är en lättnad.
Är inte lika på helspänn och hoppar inte längre högt när någon hostar.


  


Men istället har jag drabbats av något äckelpäckel i min hals. Förutom att det gör ont, är det både tjockt och trångt och har, som fin bonus, bildats en vit gegga på sidorna som bara vid blotta tanken får mig att vilja spy. Jag är helt enkelt motbjudande. Vill inte ens äta med tanke på "äcklet" som då kanske lossnar och följer med ner i magen *uäääck*
Är det inte bättre i morgon måste jag väl, om än motvilligt, ringa till vårdcentralen. Gick hem från jobbet idag och blir hemma i morgon. Hoppas dock kunna jobba på lördag. Man tjänar liksom inga pengar på att vara hemma och lulla.


 

Affen har avancerat i sin stöld repertoar. Tidigare stal han exempelvis en socka, lekte lite med den och begav sig sedan på jakt efter en till. Men igår, när han snott min träningsvante försökte Herr Affe minsann gömma den i fåtöljen. Han går numera under namnet Klepto-Affe.


   Fanny har gonat in sig i duntäcket efter dagens promenad.


Ännu inget svar på Fannys kissprov. *vänta, vänta*


Så har man då fastnat i spelmissbruket. Laddade ner två spel till min iphone och är totalt beroende. Candy crush och Bubble witch, hur har jag kunnat klara mig utan dem!


                             Candy crush saga   &   Bubble witch


Och min nya zapp-app som gör att jag kan styra min tv med hjälp av mobilen. Helt, totalt oumbärlig.


   Min mobil, en fjärrkontroll.


   Och tv-tidning :-)


Jag är nog rätt patetisk..


  Ha det så gott  

 
 
Ingen bild

majako

11 januari 2013 16:22

Hej på er otroligt skön stil Affe piraffen har när han sover det ser ut som om han försöker tala om att nu vill jag att ni kliar mig på magen och bröstet och lite under hakan.Vacker naturbild hoppas du mår bättre idag krya på dig kramar från oss.

 
Ingen bild

Majsan

13 januari 2013 23:42

Välkommen i spelberoendet! Candy Crush är ju king :)
Krya på dig!
Kram

 
Ingen bild

Jenny

15 januari 2013 18:08

Majsan, Jag förbannar dagen då jag laddade ner det där spelet. Kommer ju aldrig kunna sluta och HATAR när liven tar slut och de vill ha pengar för att ge mig nya, grrrr. Kram på dig och hann inte säga det, om det var igår eller idag.. men du ser så pigg, frisk och fräsch ut, en riktig pingla :)

 
Ingen bild

Majsan

24 januari 2013 21:36

Tack om det nu är mig du skriver om? var tvungen att avvakta ett par dagar för att se om nån annan kände igen sig *Skrattar*
Bara be om liv så hjälper jag dig bara jag är online :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards