Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Hundar hit och hundar dit.

Av Jenny - 13 januari 2013 17:30

Tänkte jag skulle uppdatera men har inte så mycket att komma med egentligen så det blir väl det vanliga hundköret då. Å andra sidan är ju hundarna min vardag, min lycka och glädje, hela mitt liv, helt enkelt. Inte konstigt att inläggen handlar om dem då.   


   Ett litet återfall i gristillverkandet.


Är inne på dag tre av Fannys medicinering. Igår tyckte jag hon drack mindre, men hon måste ha haft en bra dag för idag är hon och slurkar titt som tätt igen. Men det skulle väl ta en vecka innan några resultat uppnås. Imorgon är det jag som ringer djursjukhuset. Resultatet av hennes kissprov borde definitivt vara klart. Om nu inte provet  försvunnit längs vägen till Uppsala. Min vanliga tur....


   Vykortsvackert


   Frusen fis-Affe.


   Frostigt.




Igår var det hutter-kallt men väldigt soligt och vackert så jag klädde på Affe och tog en liten promenad. Tänkte att jag kanske kunde ta död på kvarvarande basilusker i kroppen med hjälp av kylan. Påbyltad som en Michelingubbe gick jag där i skogen och njöt av solens strålar, ljuvligt.


   Så här såg det ut idag.


   Kom igen nu matte...


   Fanny hade en bra promenaddag idag.


   Tvi, konstig bismak på den här snön, blää.


Idag var det betydligt mildare och naturligtvis lyste solen med sin frånvaro men det var ändå härligt. Lyxade till det med två singelpromenader, det vill säga, en promenad med Fanny och en med Affe. Fanny gillar att promenera utan Affe och blir mera aktiv då.


     

  

Jag och Affe fyndade en ny väg i skogen, plogad och fin, vilken lycka. Och jag är helt övertygad om att Affe tyckte det var världens bästa väg för var han än gick hittade han konstant en massa power ups. Power ups  i form av harlortar *yummi yummi* Har aldrig sett så mycket kaninpoop på en och samma väg.


Känner mig rätt bekymrad och orolig, ingen rolig känsla alls. Men det är mycket som hänger i luften nu. Över tid är jag säker på att det blir bättre. Man får helt enkelt beta av en sak i taget.


Mot måndag med nya friska tag, hej och hå!

balloony smiley

 
 
Malin

Malin

13 januari 2013 19:11

Varit inne och läst ikapp, gillar verkligen din blogg & dina fina bilder - ett vitaminpiller i min vardag. Du och hundarna återfinns i mina tankar, vet att du har flera orosmoln just nu - önskar det BÄSTA för er. Tyvärr är inte alltid det bästa för hund & människa samma sak hur mycket man än skulle önska att det var så. Tänker på er!

Ingen uppis på vår blogg, inte hunnits med, men väl ny layout och liten uppdatering på hemsidan - du får kika in & lämna en åsikt i gästboken.

Ta hand om er och din special-medicin var ju bäst!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

Jenny

15 januari 2013 18:05

Malin, tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards