Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Inte ett enda foto idag.

Av Jenny - 15 januari 2013 18:00

T som i tisdagstema men inte för mig, saknar inspirationen. Men nästa vecka (torsdag den 24)  lovar jag att det åtminstone blir EFIT. Vilket kanske blir lite intressantare än vanligt då jag befinner mig 105 mil hemifrån och det är dagen efter Affens veterinärbesök i Uppsala. Hm, hoppas jag inte lovar för mycket nu.....

Har haft golvtjänst hela dagen idag och fyllt på varor. Största delen av tiden har jag tillbringat på te och kaffeavdelningen där jag kunnat inhalera ljuva ångor från alla tesorterna. Otroligt vad många tesorter det finns och jag hittade säkert tio stycken som jag bara absolut MÅSTE prova.

coffee bath smiley

Veterinären ringde igår om Fannys provsvar. Men fortfarande var diagnosen inte helt säker, utan bara en stark misstanke om Cushings. 
Det prov, som hon just lämnat, tas alltid innan man tar det "nästa" eftersom det "nästa" är rätt kostsamt, enligt veterinären. Vågade inte fråga om summan på det "nästa"  då föregående provet gick på nästan 1800:- Lär bli vatten- och nudeldiet, resten av januari, med tanke på alla veterinärbesök den här månaden.

eating 1 smiley
Vad Affe kommer att kosta i Uppsala med MR och allt vill jag inte ens tänka på . Å andra sidan, eftersom jag nu börjar hitta tillbaka till mitt positiva tänk, så vore en påtvingad vatten- och nudeldiet helt perfekt för alla heffakilon som smugit sig på. Hade ett trauma i ett provrum härom dagen. Ska inte gå in närmare på det men kan säga så här mycket. De tighta jeansen var en vedervärdig för att inte säga förskräcklig syn. Tänk bulldeg på jäsning i en alltför liten degskål. Need I say moore..........


Åter till Fannys "nästa" prov, vilket är ett specialprov som tas med två timmars intervall. Utöver detta ska hon även lämna ett leverprov. Ringde djursjukhuset för att boka in detta. Tur att man är påläst då muppen i andra änden hade noll koll. dislike smiley

Allt fanns inskrivet men hon visste inte vad det  betydde. - Vad är det?!  Funderade på att lägga på och ringa tillbaks senare i hopp om att någon annan skulle svara. Men istället intog jag pedagogrollen, stabilt.. - Då ska vi boka in en tid. - Det måste bli den 21, förklarade jag, - eftersom jag reser bort den 22 och blir borta resten av veckan. - OK, vänta ska jag gå och rådgöra. - Så då var jag tillbaks, du får komma den 22. Men SUCK!!! Alltså, hon är en åsna. Verkar jag hård? Äh, jag har haft med henne att göra tidigare och det var lika åsnigt då med.

Nu har jag medicinerat Fanny sedan i fredags och vattendrickandet har minskat, underbart. Det "nästa" provet som hon ska lämna visar hur kortisonhalten ändras. Medicinen får nämligen inte slå ut produktionen helt. Då kan hon istället drabbas av en annan sjukdom, Addisons. En hel vetenskap det här.


Tack och hej korvpastej


 
 
Ewa

Ewa

15 januari 2013 21:12

EN av flera anledningar till att jag läser din blog är ju alla fina bilder på dina tokiga terriers och idag fanns det inte en enda..... :-(

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards