Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Jenny - 4 februari 2013 14:45

Idag ringde en veterinär och meddelade Fannys provsvar. ACTH stimuleringen var bra, alltså själva värdet då. Vilket betyder att hennes kortisonproduktion är reglerad men inte totalt utslagen. Tror snart jag kan doktorera i ämnet. Dessvärre hade inte hennes levervärden gått ner som förväntat. Å andra sidan hade de inte stigit heller vilket får räknas som positivt.
Nu ska jag slänga i väg ett mejl med lite frågor till hennes "ursprungliga" veterinär som bara jobbar deltid och är därmed förfärligt svår att pricka in besöksmässigt med mina lediga dagar. Upplever det som rätt jobbigt att behöva vandra runt hos olika veterinärer även om jag vet själv att hålla koll på det väsentliga.


Jag blir friskare för var dag men seeegt är det. På onsdag ska jag iallafall äntligen jobba igen. Jag lullar ju på ensam här hemma då sambo är borta på jobb och nu blev det visst förlängt med ytterligare 7 dagar. Jag gör inte mer än jag måste just nu om man säger så och pyjamasen är standard uniform. Har för övrigt inte så mycket annat att ha på mig heller. VOLVO -jag rullar är en passande beskrivning och JA man kan uppenbarligen explodera upp i vikt. Varför kan man inte då explodera ner också. Det enda som dock exploderar idag är mitt huvud. Eländiga, miserabla huvudvärk.


Har jag nämnt att vi ska bli föräldrar!? Båda våra jämttikar Lotta och Kikka är dräktiga och beräknas nedkomma med en dryg veckas mellanrum. Jättekul eller inte, jag röstar för inte. I varje fall om "den andra" prickar in och flyr i väg på jobb under mardrömsveckorna. De ökända sista veckorna då de söta små tussarna plötsligt förvandlats till hungriga hyenor med pirayakäftar, beredda att sätta tänderna  i hälsenor och andra utsatta punkter. Och det absolut enda man gör är att torkar kiss och bajs. Åh, vad jag längtar..... INTE!


   Söta små jämthundsvalpar????



   Söt jämthundsvalp!!!


Minst 10 valpar är identifierade men det kan definitivt vara fler. Insåg just precis att jag drömt att Affe var på väg att bita ihjäl en valp. Undrar om jag projicerar mina egen känslor på Affe i drömmen *haha*
Mot mitten av februari är hur som helst den första nedkomsten beräknad och den andra då naturligtvis en vecka senare.

Hmmm, strömmen kommer och går som den själv behagar. Gillar inte.


balloons smiley


Tjingeling!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards