Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Snö, top secret och vuxenpoäng..

Av Jenny - 31 januari 2015 18:00

Ta dagen som den kommer och njut extremt av varje sekund som är bra, det är vad som gäller här. Jag har alltid varit av åsikten att allt händer med en mening, bra eller dåligt. Det finns en tanke. Det funkar inte att tillrättalägga livet för att få vissa saker att hända. Så tror jag i alla fall. Fast ibland är man bra sugen att försöka få saker att ske...


Det snöar kopiösa mängder (dock inte idag) och jag har skottat sönder min axel. Var så fruktansvärt arg i torsdags när jag var ute och skottade sista gången innan natten. Ilskan gjorde att jag skottade som en galning, med musik dånande i öronen och glömde totalt tänka på axeln, vilket straffar sig nu, så klart.
Jag var uppriktigt orolig att jag inte skulle ta mig ut från gården följande morgon. Med öppning på jobbet krävs det liksom att jag är på plats när jag ska. Snöandet avtog tack och lov under natten.
Synnerligen muntert att skotta och precis när man är klar är det läge att börja om igen. Imorgon ska det komma mer igen. En hel jävla massa mer.....


Idag har jag och Ruben raket varit på vift hela dagen. Vi inledde med ett besök i Ryssbält, Kalix, där vi träffade Rubens uppfödare och jag var och tittade på 6 veckors bullepuppisar. Jösses, så små och söta. Valpsjuk? Nej då, inte alls.....


   Hur glada ser inte dessa två ut att vara.
Ivan och Ruben, samma uppfödare :)
Dom blev bästisar på en gång.


   Ivan 6 mån och Ruben 1.5 år är lika stora. Ruben är en
riktig liten plutt med andra ord.



Sedan, efter diverse felkörningar åkte vi på "bulle"träff i Luleå, superkul. Min lilla plopp skötte sig jättebra och var supertrevlig. Barn, bullar och människor, inga problem alls. Han var bara jättejätteglad. Stolt jag blir.


   Min vägvisare.Inte undra på att jag körde fel.


Var till tandläkaren i veckan och fick tandhelvetet rengjort IGEN. Hon skulle trycka på akuta besvär i remissen så flyttas jag upp några snäpp i kön. Fasa, fasa. Förstår inte att jag faktiskt tänker genomföra detta. Fatta hur obehagligt det är att dra upp kompressen som hon pressat ner mellan tanden och tandköttet. *ryser*


Var förövrigt en dag i veckan ytterst nära att explodera, på riktigt. Jag led så starkt av åkomman att vilja be en individ fara och flyga och tala om att jag inte längre var intresserad av dennes tjänster. Jag andades, räknade och besinnade mig. I det långa loppet hade det antagligen straffat enbart mig själv. Därför bet jag ihop och samlade en massa vuxenpoäng.


Fick lite papper i min hand. Men tydligen är det så top secret att jag faktiskt inte ens törs skriva vad det handlar om.


 


Fan, vad jag hatar snö!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards