Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Jenny - 19 januari 2015 17:30

- Tingeling har inga rynkor, vet du väl! Sagt som tröst av en kär vän. Den här Tingelingen har dessvärre skrynklor. Men med min strålande personlighet *ironisk* ska det väl inte spela någon roll. Förutom att jobba ägnar jag delar av dagen åt ögongodis ett och ögongodis två, därav rynk bekymmret. Och det här med att vara singel är ju inte tokigt alls. Om det nu inte vore för skrynklorna. 
  

Och tandhelvetet. Nytt besök hos tandläkaren idag och idag gjorde det ONT, ont så in i h-vete! Hon skulle rengöra, utan bedövning. Säkert! Gick inte. Satte sedan en mindre bedövning än sist. *ryser och får gåshud* ont det gjorde ont. Slutsats. Remissen för utdragning är skickad. Hjälp, hjälp, hjälp!! Om det inte är fara för livet kunde man få vänta månader.


 

Var ledig i helg och det var väl tråkigaste helgen på ungefär 300 år, typ. Fast jag har sovit och sovit och sovit lite till och städat. På söndagskvällen var jag i väg på halvkroppsmassage. Skulle kolla tid för kommande vecka och upptäckte att hon även hade tider på söndag. Ljuvligt!


Skickade iväg Rubens sista avföringsprov precis idag och tänkte få honom friskförklarad. Men när jag kom hem från jobbet hade han spytt *ledsen, ledsen, ledsen*


Tog en tur till gymmet efter jobbet idag. Att springa är balsam för själen. Magen fick sig en rejäl omgång där också. Men den mår inte bra alls. Går på skonkost och intar alla magpreparat man kan tänka sig. Provade en gröt igår och det kan vara det äckligaste jag ätit i hela mitt liv. Värre än vitkålsstuvningen, mamma. Jag blev mätt men det var stora problem att få ner massan. Provade en ny idag och den var riktigt bra. Men blev fort hungrig av den.


Sneglar på klockan, snart lagligt att gå och lägga sig. Sjukt trött så jag har lovat mig själv en tidig kväll idag. Har i en veckas tid varit uppe alldeles för länge.


Mitt nya "bling" En stjärna,
så klart.
  


Men jösses, vilken överraskning. Kollade just mejlen och hade fått, vad jag trodde var en bekräftelse på min avbokade magnetröntgen tid i Gällivare. Det sket sig med transport dit. 25 mil enkel resa, skitdålig axel, hund och så vidare, så jag hade inget annat val än att avboka.
Men de hade inte avbokat tiden. De hade på eget bevåg flyttat den till Sunderbyn. Gud är god! Började precis att hetsa upp mig när jag läste första raden. Du önskar ny tid. Läste vidare. Plats: Sunderbyn och jag behöver inte ens ta ledigt från jobbet.  Det måste ha varit en vänlig själ som registrerat min avbokning. Hade faktiskt skrivit att jag inte kunde ta mig till Gällivare men trodde väl aldrig att någon skulle flytta min magnetröntgen istället för att avboka tiden, som jag begärt.

Tänk att efter så många års elände går saker plötsligt min väg. Jag är inte bortskämd med medgång, om man säger så.


Go natt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards