Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Jenny - 4 maj 2015 18:00

Vilken underbar dag det blev idag. Äntligen sooool. 
  

Gjorde en kort dag på jobbet. Ville hem och kolla till Ruben. Dels hans mage och dels om han lyckats bryta sig ut IGEN. Han upprepade ju lördagens bragd även på söndag, men med mindre förödelse, bara dyrare.
Han hade lyckats tugga i sig hela kontakten till dammsugaren, utom ett spröt.
Vet att jag hade kunnat byta kontakt men dammsugaren i sig var ingen höjdare. Billigt skräp. Så det blev en runda till stan och inhandla en ny. Riktigt nöjd med mitt köp blev jag.


   Observera den fint skalade kabeln.


   Det som återstår av kontakten.


   Söndertuggat koppel och halsband.


   FD kuddöverdrag.



Åter till dagen idag. Drog ut filtar och madrasser men precis när jag och Ruben parkerade våra rumpor gick solen i moln och det blev jättekallt. Typiskt. I brist på sol bestämde jag mig för att gå en promenad med Ruben. Men det blev en löprunda på nästan 7 km istället *härligt och välbehövligt*
Under tiden kom solen fram och när vi kom tillbaka hem kunde vi inta ryggläge i solen. Helt ljuvligt. Både jag och Ruben sussade sött där i solgasset.
Solcellerna är återladdade igen. Har känt att jag gått på sparlåga de senaste veckorna.



   Sötisar.


    


 

Ska försöka ha honom i hagen hos Jamie lite mer, tror det gynnar dem bägge. Men behöver anpassa lite och göra det mera "bullevänligt" Han verkade tycka det var lite äckligt att gå där hon uträttat sina behov, fast jag städat. Så rätt roligt ut när han nästan smög fram på tå *fniss* Men när det började busas, glömdes all finkänslighet bort.


Förändringens vind blåser rejält och det känns så bra, äntligen.
Jag är ju så klok och så förnuftig...


 

Tjing


balloons smiley

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards