Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Jenny - 10 maj 2015 21:30

Detta är det tredje inlägget jag påbörjar. Få se om det kommer så långt att det kommer upp på bloggen.


Har varit ledig i helg. Välbehövligt. Under lördagen när det var dåligt väder städade jag inne och idag har det varit städdag ute. Jag har verkligen fått massor gjort. Men jag kunde inte låta bli den där satans krattningen, som jag lovat mig själv. Nu brinner det i axeln. Eget fel, jag veeet.



   Har köpt trädgårdsmöbler för flera tusen. Varför?
När detta funkar så bra.



   Tog lunchrast och grillade korv, mums. Svårt
att tro att jag för ca 1 år sedan åt mina
korvar helt rena. Dvs. utan kladd :) Nu är
det senap, ketchup och hotdog dressing.



Ruben och Jamie är två trötta och säkert rätt nöjda fyrbenta individer. Var på promenad och de fick vara lösa och kuta livet ur sig.



   Plötsligt händer det. Båda går snällt och fint i
perfekt harmoni. Men då har de också fått
utlopp för lite energi i några kilometer och
kutat över stock och sten.



Kom hem och placerade båda hundarna i hagen. I tre timmar busade de. Jag lovar, helt sant. Oavbrutet härjande, visserligen med rätt låg intensitet. Jag höll på att bli vansinnig men lät dem hållas. Någon gång måste de väl ändå ledsna. Jo, tillslut. Då gick Ruben in i kojan, la sig i träullsfluffet och somnade. Underbart!



   Den nya lastpallen blev en succé



   Hade tillverkat en konstruktion så Bullen inte
kunde ta sig upp i tornet. Men det hindrade
inte honom från att ta sig in i konstruktionen *haha*



   Två jyckar i hagen, en syns.



   Där ser man, en sovande bulle i kojan. Vem
hade trott det.


    Pratar ni om mig, typ...



Och nu är han helt slut, lilla gubben. Det har inte hörts ett knäpp från hagen så jag antar att Jamie är helt slut hon med.


   Han gör sig redo.



   Position 1.



   Position 2



   Och den klassiska bullterrier positionen: Sova på
huvudet.



Vissa dagar är värre när det kommer till att tappa bokstäver och kasta om dem. Idag är en sådan dag, har jag märkt. Flåt så mycket för det.


Men åh vad smickrande. Fick just ett meddelande på Facebook, bullterriersidan, där jag lagt upp Rubens sovstilar. Det var en som undrade om hon fick använda Ruben som referens när hon tecknade bullterriers. Så klart!! *mallig*


Imorgon är det måndag *jippie, på riktigt*. Ny vecka, nya möjligheter. Nu jäklar, nu gäller det!

     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards