Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Jenny - 20 februari 2010 20:15

Min fredag försvann i dimma, var så obeskrivligt trött. Gick och la mig för att vila "lite" vaknade två timmar senare, fortfarande jättetrött. Förflyttade mig till soffan, slökollade OS, fikade lite och gick och la mig igen Zzzznark.


Vaknade pigg och utvilad vid sex imorse, kollade ute tempen -32.7 grader, hutter. Skön känsla att kunna krypa ner under varma duntäcket igen.


Sambo har varit på hundutställning hela dagen och jag var billös så det blev en hel dag på egen hand i Keräs :) Har fördrivit dagen med att scrappa och åka skidor. Blev en två timmars runda, hur härligt som helst och kändes inte alls kallt trots de 22 minus graderna termometern visade när jag åkte iväg. Lyckades med konststycket att ramla på en fin raksträcka utan hinder. Men sätter man staven framför sig mellan skidorna är vurpan ett faktum. I vanliga fall brukar jag ha en Emil som dyker upp i ansiktet och pussar bort det onda. Men inte idag, hans tassar tål mycket men denna kyla blir lite för mycket. Så nu fick jag trösta mig själv.


Efter skidturen blev det en varm bastu och världens nyttigaste middag bestående av strips och kebabkött indränkt i massor av vitlöksdressing. Yummi, yummi. Till efterrätt en yttepytte liten   Baileys.


Ett stort tack till Daniel på Baggen produkter för de superfina halsbanden till hundarna. Nu ska vi prova ordentligt och se vad vi tycker. Till er andra kan jag meddela att vi utgör en minitestgrupp   för hundhalsband.


Lite fotobevis från scrappandet... (inlagda i efterhand)



    
    


Go kväll...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards