Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Jenny - 28 februari 2010 18:15

Vill börja med att tala om att Emisen mår mycket bättre nu och att matte är ruskans glad att slippa ett nytt veterinärbesök.


Idag har vi efter x-antal års velande och tvekande tagit tag i husupprustningen. Upprustningen innebär byte/ombyggnad av kök, ekonomi del, gästrum och ev vardagsrum. Ett jättejobb som varken jag eller sambo är händiga nog att ta på oss själva. Så idag hade vi besök av en snickare som jag har förtroende för. Min stora skräck är skeva dörrar och glipande skarvar. Men denna snickare är känd för att vara noggrann.


Jag har hela tiden vetat vad jag vill ha men inte om det är genomförbart. Mitt ena (högsta) önskemål fick tyvärr skrotas men några nya idéer föddes, så det ska nog bli bra. Men visionen jag hade var grunden för renoveringen, så lite surt känns det allt.


Just nu känns det jättespännande och samtidigt förskräckligt. Jag har så många val framför mig, visserligen roliga val men jag och välja är en usel kombination. Jag har besluts ångest över vilken deo jag ska köpa. Förstå då hur det ska vara när jag ska välja golv, väggar, tak, skåpluckor, bänkskivor, vitvaror, fläkt, klinkers och fönster hjääääääälp. Jag har redan känningar i magen.


Helst hade jag velat dra igång allt så fort som möjligt men Albas "havandeskap" sätter lite käppar i hjulet. Det är nämligen så att vi inte kan vistas i huset under några veckor och det hade väl inte varit så stort bekymmer om det inte varit för en vit liten herre vid namn Emil, som absolut inte tolererar en Alba med valpar (inte Alba utan valpar heller för den delen)


Hur som helst så kan nog projektet inte dras igång helt innan juni (när puppsen är levererade) fast redan i dagarna måste jag välja och beställa fönster, huvva..


Nu vet ni vad min blogg kommer att handla om framöver....


Igår kväll skulle jag så stort titta på damernas 3 mil, skulle bara sträcka på ryggen lite. Såg drygt 10 minuter sedan sov jag som en spädgris. Klev upp, gav hundarna kvällsmat kl 21,20 var jag i säng. Det ni, värsta pensionärsvarningen   


Till mina vänner, vid namn Maria vill jag ge denna och säga GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN !

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards