Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Jenny - 6 februari 2010 17:00

 Hej! Jag är här för att befria er från Emil, sa jag igår eftermiddag när det var dags att hämta hem honom. Ok! - Emil den förskräcklige   säger tjejen i receptionen med ett leende  -Han är redo och sitter faktiskt utan munkorg. -Oj! säger jag, -stackars den personen som måste hämta ut honom    


Igår morse strax efter åtta klev vi in genom dörrarna till djursjukhuset. Veterinären var snabbt på plats för att klämma lite samt lyssna på lungor och hjärta inför endoskopin.

Överlag tycker jag G-stad har hög kvalitet på sina veterinärer. Emil, försedd med munkorg protesterar ljudligt så fort h*n närmar sig. Jag förklarar situationen men h*n verkar inte alls förstå för övergår istället till att prata babyspråk och jollar fram -nämen är du sur idag, sträcker fram handen och kliar honom på HUVUDET    Jag höll på att trilla av stolen, blev så paff. Den veterinären måste ha missat sina kurser i dominans och beteendevetenskap. Himmel hur han lät och hade han inte haft munkorgen på hade den veterinären garanterat haft en sjukskrivning i sikte. KLUMPIGT!


Under endoskopin hittade dom inga konstigheter alls men prover är tagna och svar kommer om ca 10 dagar. Jag frågade om det som kom ut härom dagen (det i fast form) kunde ha samband och ja det kunde det.


Nu ska jag göra lite foderändringar och så får vi se vad som händer framöver, en dag i taget.


Heldagen i Luleå gick bra och överförväntan snabbt. Pengar hann rulla och jag hittade en hel del "bra ha" saker. Bland annat en ny skål åt Fanny som ser ut så här:

  

En matskål till mattes hjärta i form av ett hjärta så klart.


Och har man varit duktig hos doktorn får man en sån här av matte:

    

Emils plåster på såren leksak =D


Och så här ser man ut när man svält i 60 timmar och genomgått en endoskopi:

  

Återhämtning.


Samma veterinär som tog emot honom, lämnade tillbaka honom. -det har gått bra sa h*n och Emil har varit snäll mot mig på sitt eget sätt   


Problemet med Emil är att han ser så oskyldig ut och verkar (på avstånd) ungefär lika farlig som spöket Laban. Vilket nog gör att folk per automatik tror att han är en snäll liten hund. Hörde personer i vänrummet som kommenterade den söta, lilla hunden när vi passerade igår och som vanligt blir jag alltid lika fnissig. Ni skulle bara veta, brukar jag tänka   


Nu ska jag gå och steka älgfilé, värma potatisgratäng och vispa grädde till den hemmagjorda chokladmoussen.


Trevlig kväll.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards