Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Jenny - 10 juni 2010 14:42

Visset känns det just nu, Lill-Affen blir inte bra i sitt ben och nu MÅSTE jag stänga in honom i bur på heltid, tillsvidare. Jag vill helst inte det eftersom jag är rädd att han börjar uppleva buren som något obehagligt. I dag trivs han i sin bur och två dagar i rad har han befunnit sig i den och tuggat ben i godan ro när jag och Fanny kommit hem från morgonpromenaden. Promenaden som numer sträcker sig till ca 50 minuter och inte har han rivit stället ännu. Hurra!


Att hålla en 13 veckors valp av märket JRT lugn och stilla är jättelätt    Mitt hår börjar redan gråna och magkatarren gör sig påmind. Just nu sussar han sött och laddar för nästa rabiesattack.


Juni månad är högtidernas månad. Det är två dop och två födelsedagar, varav födelsedagarna är på prick och precis samma dag. En fyller två och en fyller åttio. Insåg att jag kanske skulle behöva något klänningsaktigt att ta på mig *vånda* Det närmaste klänning man kommer i min garderob är svart sopsäck och det kan bli nog så dystert. Så igår blev det en vild surfjakt på klänningar men insåg snabbt att det kommer att bli bekymmer. Jag är helt avgjort i en svår ålder. Man kan inte ha för kort (pop-mormor varning) och inte för långt (tantvarning) Klänningarna på marknaden idag är superkorta dvs. de slutar en bra bit upp på låret, de är tajta som ormskinn eller också är de i någon fruktansvärd obärbar färg. Hittar man mot förmodan någon klänning i lämplig längd kan man hoppa upp och sätta sig på att den är gräsligt småblommig i bästa ”andra världskriget andan” eller när det nu var småblommigt var på topp. Jakten fortsätter.


Fick samtal av försäkringskassan idag pga. min sjukskrivning under aprilmånad. Det är en intressant instans, f-kassan. Det tog mig evigheter att fylla i deras begärda uppgifter. En roman skulle plitas ner om sjukdomshistorien, hur och varför och varför inte osv.

Nu ifrågasatte de hur jag fyllt i min årsinkomst. Enligt kontrolluppgiften från jobbet som även finns i deklarationen, svarade jag    Men det var fel, fel, fel eftersom den även tog med semesterersättningen. Jag fick leta fram lönespecar, uppge arbetade timmar och OB tider mm. Hon räknade och räknade. Den stora skillnaden på 4000:- uppenbarande sig, naturligtvis till F-kassans favör. Samtalet avslutades med att jag muntligen fick lova på heder och samvete att uppgifterna var korrekta. Jag var rätt tagen efter det samtalet. Men skulle få ersättning, redan på måndag och vad jag har hört är det inte alla som är så lyckligt lottade efter samvaro med vår f-kassa.


Lite glad i sinnet blir man allt när man tittar på Lill-Affen även kallade Blöjan eller Affen-karaffen osv   


  


  


    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards