Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Jenny - 28 juni 2010 18:20

Dagens veterinärbesök gjorde mig inte så speciellt mycket klokare, däremot betydligt fattigare fast det kom ju inte som någon överraskning.


Först undersöktes benet i vaket tillstånd och han ömmade rejält. Hon konstaterade precis som jag sagt att det hoppar/knäpper till i benet i vissa rörelser. Han fick lite lugnande (blev helt däckad) och fyra röntgenbilder togs. Veterinären kunde inte se något speciellt på bilderna men skulle skicka vidare dem till Strömsholm för vidare utlåtande.


Nu ska han i två veckor gå på min absoluta ”hat” medicin, Metacam. Jag har bara dåliga erfarenheter av den medicinen men jag hoppas så klart att Affen ska klara den bättre än mina tidigare hundar.


På vägen hem stannade vi till på DjurMagazinet (Storheden) För när man har varit duktig hos veterinären måste man ju få belöning. Affen strosade omkring inne i butiken och fyndade en massa godsaker. Hans favvoavdelning är hundmaten   


Resten av dagen har både han och jag sovit, jag med huvudvärk och han med ett rejält stelt ben, stackars Affen.


Vad ska det bli av detta….

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards