Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Jenny - 14 juni 2010 10:44

Tycker Affen att det är att vara i buren, fast han är jätteduktig. Inser att det är ganska (mycket) bra träning det här med, att göra absolut ingenting.


Hade ett bokat veterinärbesök idag med anledning av hans ben men jag tyckte han var i princip haltfri i morse så jag avbokade. Nu gäller det att hålla honom lugn i kanske två dagar till för att den eventuella skadan inte ska upp, vilket tydligen var en ganska stor risk.


  


Jag känner mig svullen som en julgris då helgen gått i ätandets tecken, inte en behaglig känsla alls. Igår blev det dessutom tårta och en massa annan gojja då mormor fyllde 80 år och höll kalas. Tänk att orka ha kalas i den åldern. Jag tyckte det var jobbigt redan när jag fyllde 30.

Affen var med på gårdagens kalasade (i bur) och det gick hur bra som helst. Först tuggande han lite ben, sedan kom det lite pip och sedan zzznark.


Nu ska jag ta och flytta över mina foton till en extern hårddisk. Ett bra tips till alla som fotar mycket men är dåliga på att framkalla bilderna. Egentligen borde man ha det som rutin varje gång man tankar in nya bilder i datorn. Man vet ju aldrig när datorn bestämmer sig för att skära ihop. Jag blev påmind om detta nyss då datorn bestämde sig för att inte vilja starta som den skulle.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards