Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

God morgon!

Av Jenny - 17 juni 2011 09:00

Har dygnets timmar blivit färre eller är det jag som är ineffektiv? För numera hinner jag då ta mig sjutton inte med hälften av allt jag tänkt och borde göra. Kan inte ens minnas när jag sist satt framför tvn och bara slökollade något värdelöst program.


En sådan här har jag nyss klämt i mig. Bara innehållandes antioxidanter *hehe*


  Marängbotten med ett lager rabarbervaniljkräm, vispgrädde och jordgubbar.


Dagens dag är, liksom igår och dagen före det, spikad till max och just precis nu! är egentligen enda pausen innan kl 21.15

Börjar jobba 10.45 men före det ska jag på knäbehandling.

Sist skakade sjukgymnasten missbelåtet på sitt huvud och jag börjar känna hur misströstan och förtvivlan kommer krypande, därtill även ett rasande humör. Grrr och morr.



Min hund har jaktlust, vilket så klart är naturligt. Vissa har det mer och somliga har det mindre. Affe har MASSOR! Och jag tror inte att jag någonsin kommer få honom att komma på inkallning när han sätter efter vilt.

Ett rådjur hoppade upp en bit framför oss på ängen imorse och min hund blev helgalen.

Med en miljon mygg i luften var det inte läge att ”stå och leka träd” när han drog som besatt i kopplet.

Fann ingen annan bot än att plocka upp hunden under armen och börja linka hemåt, Affe=handväska.


Men tycker nog att han lugnade sig rätt snabbt och släppte värsta besattheten ganska omgående.


Nä, dags att göra sig i ordning.


Ha en trevlig fredag

 
 
Malin

Malin

17 juni 2011 10:23

Såg inte helt fel som fika på morgonkvisten ;o)
Klart en russell SKA HA JAKTLUST, annars är det
i mina ögon något som är fel *hi hi hi*
Affe = oxå en arg Paris Hilton-väska ;o)

Ha en trevlig helg!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards