Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Backpacker Affe!

Av Jenny - 25 juni 2011 21:00

Sisådär ja, då var även denna högtid avklarad och nästa blir väl inte förrän i december. Så skönt.


Längtar faktiskt till måndag då det blir nystart på många sätt, nästan lite som ett nytt år. Dessutom inleds första semesterperioden på Ica. Så i åtta veckor framöver kommer det att bli intensivare än vanligt.

Jag har som vanligt ingen sommarsemester utan sparar mig till hösten, om ens då. Beror på hur det känns.


Har plockat och donat mest hela dagen. Är inne i en massiv röjnings period och gör mig av med allt jag inte behöver. Hela uthuset är numera fullt med prylar som ska på Blocket och i gästrummet står låda på låda med ting som ska auktioneras ut på Tradera. Mest är det mina scrapbooking prylar som ska Traderas bort.



Har rensat och rensat och endast behållit det jag vet att jag kommer att använda. Gillar inte Tradera egentligen, tycker det är så fruktansvärt tidskrävande med alla de olika momenten. Men vill inte heller slänga bort grejerna när man kanske kan få tillbaka någon liten slant för dem.


Affe har varit hispig i två dagar nu och haft svårt att komma till ro, antagligen eftersom jag farit som ett torrt skin fram och tillbaka i huset.

Så idag när husse skulle åka inlines på nya gångvägen längs E4an, följde jag och Piraff med, i ett försök att tömma hans reserver lite. Vi fick så klart nöja oss med en lugn promenad men gissa om han var sugen att följa med husse istället.

dog smiley

På dagens promenad fick han för första gången vara ”backpacker” och det bekom honom inte det minsta. Det innebär alltså att han på sig en slags ryggsäck. Dessutom steg han plötsligt i pris. I runda slängar kan man nog säga att han inbringade ett ungefärligt värde av 270 000 kr. Detta eftersom det var han som bar på bilnyckeln i sin lilla ryggsäck.



   Backpacker Affe

 

Lite lydnadsträning längs vägen. 


Gårdagens midsommarmat bestod av fisk, på längden och tvären. Så fiskälskare jag är måste jag dock erkänna att det blev för mycket av det goda, urk. 3 sorters sill, gravad lax, kallrökt lax, varmrökt sik och varmrökt lax. Nu vill jag inte ha fisk på mycket länge.

Efterrätten bröt av det hela, tack och lov och bestod av hemmagjord vaniljglass med jordnötskola mellan spröda kex (köpta) och till detta färska jordgubbar. Mmmm, det var riktigt gott.

 


Att göra glass på mascarpone är verkligen att rekommendera, yummi. Bäst jag visar en bild på skapelsen, så ni inte tror att jag fabulerar *he he*


   Glass, kex och jordgubbar = kärlek

 

 

Nu räcker det, så tack och god natt



 
 
Malin

Malin

25 juni 2011 21:45

*puh* Tour de Madofi - har åter landat på hemma-
plan! 3 dogs som snarkar gott i sina korgar!

Vad har vi sagt om såna där bilder!? Fy fy fy...
Låter som du hade en minst sagt körig dag på jobb
i fredags - ingen rast eller mat!? FYYYY igen!

Härlig tur med Affe-backpacker, nästa gång får han
testa att rolla med husse - det hade han säkert
gillat!

Jag har påbörjat ett sortera-hundgrejor-till-annons
på-blocket-projekt, hoppas kunna få färdigt det
snart! Ska bara fota lite o knåpa ihop annonsen!

Ha en skön söndag!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards