Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Cykel-Affe

Av Jenny - 30 juni 2011 10:45

Idag blev det en till premiär i Affes liv. Vi tog en cykeltur längs en av skogsvägarna.

Jag har planerat detta en tid och tanken var att jag skulle introducera cykeln lite försiktigt, leda den några gånger osv. Men vem sjutton har tid med sådant? 10 meter leddes cykeln sen trampade jag.


Till en början var cykeln ett förskräckligt, otäckt monster, speciellt när matte höll på att stå på näsan efter en tvärnit då Piraff gjorde det förbjudna, sprang framför cykeln. Efter det gick det bättre och han sprang fint vid sidan om, även om han höll ett konstant vakande och oroligt öga på den rullande tingesten.

Nu blev det så klart en kort runda i lugnt tempo. Jag var förberedd på att han skulle dra som en galning och därför i klätt honom sele. Men hör och häpna, det gjorde han inte, chockerande. Kan tänka mig att det kanske ändras allteftersom han blir van.

bike smiley


Var inställd på ett akut djursjukhusbesök eftersom Alba, i natt brutit sig ut från valphagen och gått lös på en av fodersäckarna. Som FD hästmänniska snurrade bara ett ord i min hjärna, kolik och det fasansfulla minnet då man på morgonen kunde hitta något armt kräk i stallgången, som ätit sig stinn på kopiösa mängder foder. smiley


Naturligtvis händer sådant här när sambo är inte är hemma och kan assistera. Tur som är verkar det ha gått bra. Frågan är bara hur hennes mage pallar med. En sak är säker, hon får ingen mat idag och knappast imorgon heller.


Gillar inte objudna gäster, speciellt inte när de är av arten pissmyra. Vad fanken ska de in i mitt hus och göra? Myrr måste inhandlas OMG och strös runt husgrunden vilket inte alls är bra eftersom både Lotta och Dagg gärna stryker omkring just på ovannämnda yta. Men myror i brallan det vägrar då jag att ha, speciellt inomhus.

panicsmiley2.gif : 45 par 28 pixels.


Nu bär det strax av mot Ica. Ha en bra torsdag.


bye.gif : 35 par 38 pixels.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards