Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Duktiga jag!

Av Jenny - 11 september 2011 22:30

Förändringens vindar blåser, här och nu vilket gör att nya och obekanta situationer uppstår. Förändringar behöver inte alltid vara av ondo, så blås på bara.

smiley: Tornado - keystrokes: :tornado

Affes officiella träning (den bland folk och fä) har legat på is under den gångna veckan på grund av mitt schema, vilket inneburit långa och många dagar.

Nu går jag in på den lättare, min så kallade glidarvecka och allt känns ljusare igen.

Räknar iskallt med att hinna med veckans båda pass på klubben även om det blir tight med tid. Synnerligen imorgon då jag slutar 18 och träningen börjar 18 (antar jag) Vi har hittills kört kl 19. Men det är ju liksom höst nu och jag vet ju att det blir mörkt allt tidigare men jag VILL, vill, vill ju också kunna träna min hund, tillsammans med andra. Orättvist är vad det är.


På hemmafronten kör vi på med en slags vardagslydnad där jag kräver att Affe lägger band på sig. Han ska sitta och vänta, han ska ”be om lov” han ska utföra det jag ber om och faktiskt så går det så bra. Han är otroligt duktig på att vänta exempelvis i hallen när jag förbereder hans mat eller gör i ordning för kvällen.

Om jag kunde få med liiite av den lydnaden utomhus skulle det vara som en lottovinst, på mer än 23 kr då *hehe*

123gif.de" href="http://www.smiliesuche.de/hunde/gif-hunde-smilies-0010.gif.html">Hunde von <a href=123gif.de" />


Idag var en ledig dag och faktiskt har jag under denna dag gjort flera saker jag i vanliga fall så smått försöker undvika och smita undan.

Jag har sotat ur pannan, gör jag visserligen ganska ofta men på grund av min klantighet försöker jag slippa. Idag skulle jag försöka modifiera min teknik för att slippa ha aska över allt. Åh vad smart, först rakar jag ner askan i en slags låda och sedan häller jag över den i en hink, det borde grisa mindre. Jo tjena! Askmolnet i pannrummet var, ta mig sjutton större än det från Islands vulkanutbrott. Jättesmart alltså. cloud smiley

Jag har tankat bilen (brukar köra på ångorna, tills sambo åtar sig att tanka)

Jag har lämnat returpapper. Det är stort och ytterst sällsynt och jag är mycket stolt över mig själv. Jag drar mitt strå till stacken (tycker jag) genom att samla ihop pappret i lådor och hundmatssäckar, sedan vill jag inte befatta mig med det längre.

Jag har, och det här är snudd på UNIKT, pantat burkar och flaskor och det mina vänner är nästan värt ett diplom och dagens ros i tidningen. Där stod jag som ett fån i pantrummet på Ica och visste inte ens åt vilket håll man skulle trycka in flaskorna, milt pinsamt.

Pantpengarna satte jag, prydligt och ordentligt in på mitt Icakort. Lön för mödan. 

Bilen var knökfull när jag kom till stan och tom, sånär som på en Affe, när jag kom hem igen. Jag känner mig riktigt nöjd med mig själv idag.


Förra natten vaknade jag av en gräslig, fruktansvärd och känslosam mardröm. Jag minns den inte mer än i små fragment, men jag vet att jag i slutet grät så jag trodde kroppen skulle brista. Det tog en bra stund innan jag kunde somna om igen. Nu börjar ögonen kännas trötta och huvudet luddigt.

Läste någonstans att det är viktigt att hoppa på sömntåget när det kommer, annars kan det dröja länge innan nästa tåg kommer. Så det är väl bara att ställa sig på perrongen och vänta då.


God natt


 
 
Ingen bild

Melitta

12 september 2011 08:31

Jallå:) Hörde att jag missat när du var förbi:(
Så nu är Sambo din å provar lite nya vingar:)

Sedan ser jag ju framemot det där du vet:) Maria hade träffat dig o nu i helgen passade inte dig..
Vi får planera in så vi har nå väldigt trevligt att se framemot:)

Ha en trevlig vecka:)

Kramar

 
Malin

Malin

12 september 2011 16:12

HEJA HEJA Jenny & Affe!!!

Väntar spänt på en utvärdering via roman-mail! ;)
Eller nu när du gett dig på så mkt nytt så kanske
du tom slår på STORT och ringer?? *hoppas hoppas*

Dagens ros för att du:
- Ordnat askmoln över Kalix
- Lämnat returpapper
- Pantat burkar & flaskor
- Tankat bilen

Vi har haft en DUAL pupose-helg minst sagt,
blandat med lite kaos i vanlig ordning - det kan
ju inte bara flyta på.. nej då.. *suckar*
Uppis på både hemsida & blogg!

http://www.madofi.se

 
Ingen bild

M.O

12 september 2011 17:53

Rallyn är inställd idag(ifall du inte hunnit kolla din mail)pga blööötväder!

 
Ingen bild

Jenny

12 september 2011 20:51

Melitta:
Jepp var förbi en supersnabbis, hoppas jag inte väckte upp de små.
När katten är borta dansar råttorna på bordet *hehe* :D Nu i helgen går det tyvärr inte, men vänta bara ;)
Åh, som jag beundrade Marias ”nya” så himla fin och precis rätt.
Ha en bra vecka du med. Kram.

Malin:
Tack Malin, jag och Affe behöver peppade supportrar.
Men hallå där, Kalix? Nog för att Haparanda är en håla, men Kalix är då än värre *hehe*
Har insett att det inte ska gå för lätt, det är ingen sport. När det sedan väl glider på, väntar man bara på det stor bakslaget, som ALLTID (för somliga, läs Jenny) kommer förr eller senare.

M.O:
Jepp, träffade Sollan på Ica och såg, när jag kom hem och kollade mejlen att jag ställt precis samma frågor som hon redan svarat på i mejlet. Korkat, fast det kunde jag ju förstås inte veta :D
Hu, drar mig lite för inomhusträningen, vill vara ute så länge det går.

Ha det gott.

 
Ingen bild

M.O

13 september 2011 21:07

samma här,vill oxå träna ute så länge som möjligt!

 
Fredrik Eriksson

Fredrik Eriksson

24 mars 2013 16:09

Jag var själv med om en händelse i ett pantrum som jag lyckades filma se på den här: http://www.youtube.com/watch?v=Kcq_rdIwaks

http://www.fredrik-eriksson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards