Alla inlägg den 5 september 2011

Av Jenny - 5 september 2011 12:15

Har ni varit med om eller rättare sagt har ni upplevt att vissa platser har förmågan att skänka inre frid, lugn, ro och harmoni? Man liksom slappnar av i kropp och själ, man blir tillfreds med livet och bekymren är som bortblåsta. 


   Min Affe, fri som vinden.


Igår fann jag en sådan plats på det mest otippade av ställen. Hade inte aning om att vi hade en sådan pärla i vår kommun.


   Vroooooooooooom


Vi hade friluftsdag med brukshundklubben och efter en sträcka först med bil sedan med lite vandring nådde vi denna underbara destination vid havet. Synen som mötte oss var en kritvit sandstrand, böljande vågor och strålande sol, vi hade nästan kunnat befinna oss i utlandet. Över stället vilade en slags frid som är svår att beskriva och jag hade nästan svårt att slita mig därifrån.


   Fyra tassar i backen? Nix! Möjligtvis 2.

 

Affe var gräslig på vägen dit. Att ha hundar framför och bakom fick honom att dra som besatt åt alla håll och kanter. Vid ett tillfälle lyckades han även ta sig lös och kutade naturligtvis fram till första bästa ekipage och presenterade sig

-Heeeeeeeeeeeej jag heter Affe kan vi busa? Tur att det var snälla vovvar och att deras matte inte tog illa upp. På plats fikades det, grillades korv och surrades så klart, en trevlig stund för både två och fyrbeningar.


Alldeles varm i mattehjärtat är jag av det som skedde efter fikat. Affe fick nämligen vara lös och busa med jättesnälla hundkompisar, vilken lycka (för oss båda) Sist han fick busa med andra hundar var han bara en liten valp och det är ju bra mycket över ett år sedan.


   Hjälp matte! Jag är inringad.

 

 

Äsch matte, jag klarar mig nog.


   Okey, allihopa GRUPPKRAM!


   Men hallå! Vad gör ni? Hur kramas Samojeder egentligen?

 

   Let's do it the terrierway

 

Kom igen, vi drar och badar. 


Fram och tillbaka sprang de, plask i vattnet och sedan upp igen, det var som han aldrig gjort annat. Nu kan man nog säga att Affe får vara hund på heltid. Trött var han hela kvällen igår och säkert rätt nöjd i lilla terrierskallen.


   Välbehövlig avkylning och vätskepåfyllning

 

 

   Naaa, nannannaa, ni kan inte ta mig..

 

 

Hallåå där, det fusk att dra i svansen.

 

 

Och terriern vinner med en tasslängd!

 

 

Igen?

 

 

Terriern kommer bakifrån, jagar!

 

 

Knappar in.

 

 

Tar in lite till, men ytterligare en kandidat gör anspråk på täten.

 

   

Terriern lägger dock in överväxeln, vrooom.

 

    

Öh, kan ni vänta på terriern! Min bensin börjar ta slut. 

 

 

Pust, visste inte att det var så mycket motor i Samojeder.

 

Mycket foton blir det här idag men tar man 252 bilder på några timmar är det synnerligen svårt att sålla, även om man bara försöker hålla sig till guldkornen. 


Märker att jag har en förkärlek till ”springa bilder” antar att det har med Affes tidigare inburade liv att göra. Det är sådan glädje att se honom springa fritt, ledsnar nog aldrig på dessa bilder.


   Lycka för Affe, lycka för mig.

 

Ha nu en bra vecka och ta det försiktigt i skogarna, den heliga älgjakten har ju inletts här i norr.

elgsmiley.gif : 146 par 88 pixels.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards