Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

1 veckas kalas.

Av Jenny - 25 februari 2013 13:00

   Skulle ha varit ett par rosa 38or istället
svarta 45or som ligger där!


Tror ni inte "fanskapet" gick och gjorde illa ryggen avslutande natten på jobbet och så gick det med den planerade räkmacksglidningen. Därav "ryggläge"-bilden.


   Observera den gigantiska tassen :)



   Och det lika enorma örat.


   Grupp powernap


   Puppisarna i dagens inlägg är Lottas.


Ska strax iväg till jobbet och har inte hunnit så mycket mer än hundpromenader idag. Tre stycken för att vara exakt och mitt satans artros-knä börjar så smått att säga ifrån, igen. Skit!

Blev ju i Uppsala avrådd att ta långa promenader med Affe, heller fler och korta, vilket var en liten besvikelse, så klart.
Nu kan jag inte låta bli att tänka på väldigt passande talesätt: Don efter person, sådan herre sådan hund, som handen i handsken och så vidare. Vi kanske är som gjorda för varandra, jag och Affe. Han med sina trasiga sesamben och jag med min knäartos.


   Gammel-tanten kan än.


Lotta roade sig kungligt på sin promenad imorse och jag höll på att spy när jag såg vad hon roade sig med.
Hon hittade något längs vägen som jag min enfald trodde var en kotte, tills jag såg svansen som stack ut ur hennes mun. Kotte med svans?
Försökte få henne att spotta ut den, nix pix. Tugga, tugga, uääääääck.
Kom på den briljanta idén att slänga ut godis framför henne. Räknade väl med att jag hade en si så där 50 % chans att hon spottade ut musen innan hon tog godisarna. Jag är så smart. Blöt och vältuggad men ute ur munnen i ett stycke. Yes!


   Svansen är sååå äcklig...


Med min förra hund, Emil, hade jag inte lika stor tur. Han slukade musen hel för att någon timma senare spy upp den, i exakt samma format, på min vita vardagsrumsmatta. Jag älskar min hundar.


Lottas valpar fyller en vecka idag och jösses vilket kalas de har. En superb måltid av modersmjölk och en stärkande vilostund, det är kalas det.cake girl smiley


Ha en bra dag.


 
 
Malin

Malin

26 februari 2013 08:29

Jävla fanskap då.. ;)

..men se på fan, det är ju lite skillnad på dom där jämtbullarna ändå - den ena med enorm tass och den andra med bauta öra - skämt o sido så ser man ju faktiskt att den ena är betydligt mörkare än den andra.

*nyfiken så jag spricker*
Hur går det med Team M&J's planer? Jag borde ju minst bli gudmor :)


Läkaren igår.. minst 2 veckor till - j **

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 26 april 2022 19:40

Bloggen finns kvar och jag kan fortfarande logga in "wow" Det här var min bästa terapi under tunga tider som när jag tänker efter inte alls känns speciellt tunga idag. Vilket lyxliv jag levde. Synd bara att jag inte insåg det då.   Nåväl, kanske ...

Av Jenny - 2 juli 2017 19:00

Shit och helvete, vilken vecka.... Snacka om bottenrekord. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så långt ner på botten som nu. Jag har gråtit tårar nog att fylla ett badhus. Hemma, på jobbet. Jag har brutit ihop så många gånger.  Mat! Jag har inte ku...

Av Jenny - 25 juni 2017 19:45

Det är underbart att vara jag. Underbart 24 timmar om dygnet, VERKLIGEN. Får ofta höra att jag inte har något liv och att allt är sååååå enkelt när man är själv. Jo tjena. Undrar var jag ska börja. Men tro mig, ni hade inte velat gå ett steg i mina s...

Av Jenny - 22 april 2017 19:15

För precis ett år sedan berättade jag på bloggen att jag hade fått ett nytt större ansvarsområde på jobbet. Idag får jag göra exakt samma sak. Jag kan dessutom bjuda er på en titel. Jenny -säljledare kolonial. En "resa" jag påbörjat har i och med det...

Av Jenny - 9 april 2017 20:30

Det var ett tag sedan, minsann. Och gissa vad jag har gjort sedan sist, om nu någon finns kvar          Jag har varit på min tredje "solo"resa, som tog mig tillbaka till Thailand och två för mig helt nya ställen. Första veckan tillbringade j...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards