Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Jenny - 13 mars 2015 19:30

Nej, Memma är inte gott. Det går att få ner men tyvärr inte mer än så.

En av mina brödleverantörer har pratat sig varm om denna finska delikatess som äts som en slags efterrätt. Han gav mig en bytta i smakprov och har nu spänt väntat i en veckas tid på att jag ska lämna smakrapport.
Idag gjorde jag slag i saken och smakade. Jag följde hans råd om vispad grädde med vanilj. Egentligen ska det vara strösocker på och ovispad grädde *urk*
Smaken på memma är ungefär som kavring uppblött i öl. Kavring är gott i tunna skivor med smör och ost. Inte uppblött med vispad vaniljgrädde. Tack men nej tack.


 

Gjorde fredag den 13 till lite av en egodag. Smet tidigare från jobbet för att hinna gå på hundpromenad innan min massage. Lyxigt. Brukar i vanliga fall pina mig i väg på en kortare runda efter massagen men idag hade jag aldrig orkat. Snälla Heidi som masserar mig, höll på säkert  1 timme och jobbade med en låsning i ryggen. Ändå tog hon bara betalt för 45 minuter, underbart.


Nu är jag mätt och trött så trött. Slog igång teven, första gången på flera veckor men jag inser att jag inte kommer att orka glo på den en endaste sekund.


Go kväller.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Tisdagstema

tisdags-tema.png

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards